• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۲۲:۴۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهرداری کرج تولید آسفالت اصلاح‌شده را در دستور کار دارد

Byrotit

دسامبر 29, 2018

روتیتر: رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج گفت: قرار است روش سنتی تولید آسفالت را تغییر داده و به تولید آسفالت‌های اصلاح‌شده دست‌یابیم.

به گزارش روتیتر: علیرضا عاقلی با اشاره به اینکه تقاضای شهروندان برای رسیدگی به وضعیت خیابان‌های کرج به دنبال شروع بارش‌ها بیشتر شده است، در خصوص عملیات روسازی آسفالت و بهسازی معابر سطح شهر اظهار کرد: طی شش‌ماهه دوم سال شاهد کاهش نسبی هوا و بارش‌های متراکم برف و باران هستیم به همین دلیل اکیپ‌های شبانه را تعطیل کرده و انجام عملیات تراش و روکش آسفالت در نوبت روز اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال اجرایی کردن طرح نهضت آسفالت در کرج هستیم، گفت: از مهم‌ترین تعهدات و مسئولیت‌های شهرداری تأمین زیرساخت‌های لازم شهری ازجمله آسفالت است از طرفی انجام این طرح در کرج با توجه به فرسودگی آسفالت در برخی معابر اصلی و فرعی امری مهم و ضروری است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت و نقش مهم آن در تعدیل و رفع مشکلات ناشی از کمبود آسفالت در کرج، گفت: در طول دو سال گذشته و از ابتدای راه‌اندازی این کارخانه تاکنون تولید و توزیع بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ تن آسفالت موردنیاز مناطق ۱۰ گانه شهرداری به‌ویژه در مناطق محروم شهر محقق شده است.

کارخانه آسفالت کرج ظرفیت تولید ۲۴۰ تن در ساعت را دارد
عاقلی با این توضیح که کارخانه آسفالت شهرداری کرج ظرفیت تولید۲۴۰ تن در ساعت را دارد، گفت: قرار است روش سنتی تولید آسفالت را تغییر داده و به تولید آسفالت‌های اصلاح‌شده دست‌یابیم که این اقدام برای بهبود کیفیت و مقاومت آسفالت معابر به هنگام بروز شرایط آب و هوایی نامساعد است.

وی در بخش دیگری با این توضیح که دستگاه کارخانه آسفالت شهرداری کرج قابلیت بازیافت آسفالت‌های قدیمی و تولید آسفالت جدید باکیفیت بالا و ۱۰۰ درصدی را دارد، افزود: این دستگاه از یک کمپانی سوئیسی که از معتبرترین شرکت‌های فعال در این زمینه است، خریداری‌شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری کرج در محیط شهری واقع است اما ازلحاظ رعایت استانداردهای زیست‌محیطی بسیار خوب عمل کرده و آلایندگی برای کرج ندارد، عنوان کرد: تولید آسفالت رنگی و باکیفیت بالا، کنترل تمام اتوماتیک فعالیت تولیدی کارخانه با بهره‌گیری از حداقل نیروی انسانی مستقر در اتاق کنترل و بهره‌برداری بسیار آسان از دیگر ویژگی‌های این کارخانه است.

پخش بیش از ۲۵ هزار تن آسفالت در کرج به صورت مکانیزه

عاقلی تأکید کرد: در حال حاضر برای انجام عملیات آسفالت خیابان‌های کرج ۱۰۰ درصد به تولیدات کارخانه آسفالت شهرداری تکیه کرده‌ایم به‌گونه‌ای که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، حدود ۶۵ هزار تن و ۹۴۳ کیلوگرم آسفالت توسط کارخانه آسفالت شهرداری تولیدشده است که از این میزان بیش از ۴۰ هزار تن به‌صورت دستی (لکه‌گیری) و بیش از ۲۵ هزار تن دیگر به‌صورت مکانیزه در سطح معابر مناطق ۱۰ گانه پخش‌شده است.

وی با اشاره به اینکه قیر مصرفی کارخانه آسفالت شهرداری کرج از طریق بورس و از پالایشگاه‌های شرکت نفت تهیه می‌شود، تصریح کرد: با فعالیت این کارخانه، بخش عمده‌ای از هزینه کردهایی که به‌عنوان نمونه برای تأمین و انتقال آسفالت از مکانی دیگر به کرج داشته‌ایم کم شده و تولید آن حدود ۴۰ درصد از بار هزینه‌هایی که در مورد تأمین آسفالت بر دوش شهر و شهرداری این کلان‌شهر بوده را کاسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *