• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

توسعه بوم گردی در جاده چالوس نیازمند توجه ویژه است

Byrotit

دسامبر 29, 2018

روتیتر: معاون برنامه‌ریزی فرماندار کرج با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز و به‌تبع کلان‌شهر کرج باید توسعه یابد، بر لزوم توسعه بوم گردی در جاده چالوس تأکید کرد.

به گزارش روتیتر ، محمد مجرد پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی حاکم بر کشور باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم در مقابل مشکلات حاصل از این شرایط ایستادگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان از مسائل مهم اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: در این خصوص باید به بحث دانش و توانمندی از طریق آن تکیه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرج با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه اقتصادی استان و به‌تبع کلان‌شهر کرج، گفت: در بحث پرداخت تسهیلات به چنین شرکت‌هایی که آماده تولید و رونق اقتصادی هستند با مشکل مواجه هستیم، برخی بانک‌ها در مورد میزان سپرده‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری لازم را ندارند.

مجرد توضیح داد: اکنون با توجه به تغییرات نرخ ارز بخش‌هایی زیادی در کشور درگیر این مسئله شده است و صنعت گردشگری در این برهه می‌تواند به اقتصاد استان‌ها کمک کند، در این رابطه باید به ظرفیت‌های گردشگری البرز توجه شود این در حالی است که در کرج پنج هتل وجود دارد که ۱۲۰ نفر ظرفیت دارند.

وی در بخش دیگری به اهمیت توسعه بوم گردی اشاره کرد و گفت: در جاده چالوس یک اقامتگاه مناسب درزمینهٔ بوم گردی وجود دارد به همین دلیل نیاز است به ظرفیت‌های استان البرز در این بخش و دیگر حوزه‌ها توجه شود تا به پیشرفت و توسعه اقتصادی دست‌یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *