• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۲۲:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

راه اندازی پویش “جای درختان را خالی نخواهیم گذاشت” در کرج

Byrotit

دسامبر 29, 2018

روتیتر:رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از راه اندازی پویش کاشت درخت در فضاهای خالی کرج، خبر داد.

به گزارش روتیتر: پیمان بضاعتی پور  گفت: علاوه بر برنامه های هفته درختکاری در اسفند ماه، در حال حاضر برنامه های ویژه ای با هدف توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری از سوی این سازمان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد: با اجرای پویش “جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت”  می توان علاوه بر جایگزینی درخت ها و پر کردن کمبودها و خلا های فضای سبز در شهر، شهروندان را نیز به مشارکت حداکثری در این راستا دعوت کرد.

وی ادامه داد: حفظ و نگهداری از درخت‌ها و فضای‌ سبز شهر به عنوان یک سرمایه طبیعی ارزشمند ضروری است.این مسئول با بیان اینکه طی این سال‌ها به رغم گسترش فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای درشهر، تلاش شد از قطع و نابودی درختان قرار گرفته در مسیر پروژه ها جلوگیری شود، گفت: در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی در این کلان‌شهر هیچ درختی قطع نمی‌شود بلکه از محلی به محل دیگر جابه‌جا خواهد شد.

بضاعتی پور ادامه داد: از آنجا که درختان نقش و کارکرد آن‌ها در تولید هوای پاک، جذب آلودگی‌ها و نهایتا سلامت و بهداشت محیط شهری بسیار تاثیر گذار است، مجموعه مدیریت شهری و در راس آن سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج به عنوان متولی حفظ و صیانت از درختان تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا کمتری خسارتی به‌ واسطه اجرای طرح‌های توسعه‌ای به فضای سبز شهر وارد شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، امری اجتناب‌ناپذیربوده و شهر نیازمند توسعه و پیشرفت است، ادامه داد: در مسیر اجرای پروژه های عمرانی شهر کرج نظیر ادامه بزرگراه همت و بزرگراه شمالی تعدای درخت قرار گرفته بود که اقدامات لازم برای جابجایی و انتقال آن ها تحت نظارت کارشناسان و متخصصان فضای سبز انجام شده که  این درختان پس از انتقال مجددا مورد باز پیرایی، تغذیه و سپس احیا قرار می گیرند و جهت کاشت در سطح شهر کرج آماده می شوند.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان گفت: از شهروندان شهر کرج درخواست می شود چنانچه در منطقه و محله خود با کمبود عرصه های فضای سبز روبرو هستند و یا هر گونه کوتاهی درحفظ و نگهداری درختان را مشاهده می کنند به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ پیامک ارسال کنند تا با برنامه ریزی و اولویت سنجی در جهت نواقص موجود اقدامات لازم صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *