• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۳:۴۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دردسرهای فعالیت صنوف آلاینده و پرسروصدا در شهر

Byrotit

دسامبر 31, 2018

روتیتر:رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی صنوف شهر تاکید کرد.

به گزارش روتیتر:  حسین محمدی در نطق پیش از دستور صدو سیزدهمین جلسه شورا در خصوص فعالیت مشاغل و صنوف پر سرو صدا، افزود: ‌استقرار و فعالیت مشاغل پرسروصدا و آلاینده در محدوده شهر کرج باعث سلب آسایش مردم و تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست شده است.

وی با اشاره به اینکه به استناد بند ٢٠ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و ماده یک آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها موظف به رفع مزاحمت اینگونه صنوف هستند، اظهار کرد: شهرداری موظف است نسبت به صدور حکم انتقال یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی آن ها اقدام کند.

محمدی در ادامه گفت: در صورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط مشاغل مزاحم یا اصناف، این نهاد موظف است نسبت به تعطیلی آن ها اقدام کند.

رییس کمسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه از زمان شروع شورای پنجم ساماندهی صنوف آلاینده مورد توجه قرار گرفته، یادآور شد: تکالیفی برای شهرداری در این خصوص در قالب مصوباتی مشخص شده ولی متاسفانه به رغم گذشت حدود یک سال از این مصوبات، این تکالیف به درستی اجرایی نشده است.

این عضو شورا اضافه کرد: مقرر شده بود آلاینده های مزاحم بر اساس شدت میزان مزاحمت و آلایندگی دسته بندی شده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود ولی تا کنون اقدام عملی خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری باید از طریق اتاق اصناف و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی صنوف داخل شهر اقدام کند، ‌گفت: جمع آوری و ساماندهی درب و پنجره سازی های، ‌سنگ فروشان قبر حاشیه اتوبان کرج – ‌قزوین با همکاری شهرداری کمالشهر و استانداری باید انجام شود.

وی ادامه داد: ‌ساماندهی مشاغل چوب فروشان، تانکرسازان، ‌باربند سازان حاشیه اتوبان در جاده مخصوص همچنین مزاحمت های مبل فروشان خیابان امیری و تبدیل به نمایشگاه مبل نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *