• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رسالت همه مسئولان کشور تحقق پایداری نظام جمهوری اسلامی است

Byrotitr

فوریه 1, 2015

روتیتر:استاندار البرز،دهه فجر را حاصل عمر امام خمینی (ره) و همه کسانی دانست که در راه انقلاب اسلامی حرکت کرده اند و گفت: رسالت و تعهد همه مسئولان کشور تحقق پایداری نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،سید حمید طهایی که پیش از ظهر امروز مهمان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر به ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت و افزود: یکی از این دستاوردهای مهم و ارزشی انقلاب اسلامی، تاسیس شوراهای اسلامی شهر در استانها و شهرها بود که طی آن منتخبینی از جنس مردم به عنوان متولیان اجرای امور مختلف شهری، پیگیر مطالبات شهروندی و رفع مشکلات و مسائل آنها هستند.

وی با بیان اینکه رسالت و تعهد ههمه مسئولان کشور تحقق پایداری نظام جمهوری اسلامی است به نقش شوراهای اسلامی در تحقق پذیری این مهم اشاره کرد و افزود: در نهادی همچون شورا و شهرداری کار، اداره امورات خرد و کلان است؛ شورائیان مسئول اجرای امور متعدی هستند که با زندگی مردم گره خورده است؛ همچنین این نهاد مردمی مسئولیت مدیریت در جامعه شهری را عهده دار هستند.

این مسئول ادامه داد: بر اساس حجم وسیع مسئولیت ها و در مقابل با توجه به انتظارات مردم از مسئولان و حکومت اسلامی باید اذعان داشت، هر چقدر تلاش کنیم تا قانونمندتر و اصولی تر به اجرای امور بپردازیم، اعتماد مردم از عملکرد حکومت و مسئولان بیشتر خواهد شد.

طهایی با بیان اینکه در کلانشهر کرج، امور شهری به شورا سپرده شده است؛ بیان کرد: باید اذعان داشت، شوراها نهادهای محلی هستند که برای مردم تصمیم گیری می کنند و بی شک مصوباتی که در این نهاد به تایید و در نهایت تصویب اعضای شورا می رسد، به عنوان قانون و مقرارتی که شهرداری به عنوان سازمان متولی آن را اجرا می کند، قلمداد می شود.

به مسائل نگاه واحد داشته باشیم

استاندار البرز با بیان اینکه باید به مسائل مختلف شهری نگاهی واحد داشته باشیم، عنوان کرد:  تننها در صورت داشتن این رویکرد است که همه مسائل و موضوعات شهر مرتفع می شود؛ با داشتن وحدت و تعامل و با تکیه بر اهداف دولت تدبیر و امید بسیاری از مسائل داخلی حل می شوند.

طهایی با اشاره به بروز تحولات اقتصادی کشور با اشاره به مطرح شدن موضوع ” اقتصاد مقاومتی ” از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: پرداختن به این موضوع حلال مشکلات اقتصادی است؛ شورای شهر نیز باید با محور قرار دادن این موضوع و بهره گیری از نظرات کارشناسان برای مسائل مختلف شهری به ویژه در مباحث اقتصادی برای رفع مشکلات شهر تلاش کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ امکانی است که در اختیار استانداری قرار دارد، عنوان کرد: این کمیسیون آماده است تا مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر را در اجرای پروژه هایی که عمران و آبادانی شهر را رقم می زنند، حمایت کند.

طهایی در خصوص انتقال آب از سد کرج با بیان اینکه، موضوع آب، موضوعی ملی است و هیچ منطقه و استانی راسا به آن ورود نمی کند، عنوان کرد: حق آبه کرج به واسطه داشتن دو سد طالقان و امیر کبیر به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب درسال می باشد. از سیاستهای استان نیز با توجه به عدم وجود تصفیه آب در سد امیر کبیر پیشنهاد انتقال سهم آب از این سد به سد طالقان است همچنین در راستای استفاده بهینه از آب، پیشنهاد انتقال پس آبی که به تهران منتقل می شود به منظور آبیاری عرصه های کشاورزی مطرح شده است.

در این جلسه، طهایی در خصوص موضوع مهاجرت به کرج و مدیریت آن به نحو مطلوب، تامین نیازهای جوانان در همه عرصه ها به ویژه تامین سرگرمی و تفریحات سالم برای آنها، ضرورت توجه به طرح تفصیلی نیز موضوعاتی را عنوان کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *