• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رسالت برنامه “رادیو شهر” انتقال اهداف انقلاب باشد/ضرورت تحقق پذیری بودجه در مناطق محروم

Byrotitr

فوریه 1, 2015

روتیتر:یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج در حالی برگزار شد که در جای جای کشور جشن روز دوازدهم فروردین ماه، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) بر پا بود؛ همزمان با این مناسبت ” رادیو شهر ” نیز با محوریت مجموعه مدیریت شهری و رادیو البرز آغاز به کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج اینبار میزبان مهمانانی از استانداری البرز بود؛ در این جلسه سید حمید طهایی، استاندار البرز و هیربد معصومی، معاون امور استانداری حضور داشتند و در خصوص موضوعات شهر با اعضای شورای و شهردار کرج سخن گفتند.

محمود دادگو، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ابتدای جلسه به بهانه راه اندازی ” رادیو شهر ” ضمن عرض تبریک و تهنیت ایام دهه مبارک فجر به ویژه دوازدهم فروردین، سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی، عنوان کرد: رسالت این برنامه رادیویی باید اطلاع رسانی اهداف کلان انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه، این رسانه باید برای انجام این رسالت بزرگ آماده باشد و آن را به نحو مطلوبی به انجام برساند، اظهارامیدواری کرد: اجرای این کار مستمر و همیشگی باشد.

در این نشست دادگو با اشاره به اقدامات مهم و مورد تاکید شورا، اظهارداشت: تدوین و بررسی بودجه سال ۹۴ شهرداری کرج و برنامه ریزی برای عملی شدن رویکرد بودجه متناسب و هماهنگ با سیاستهای شورای اسلامی شهر از جمله برنامه های مهم این نهاد بوده است؛ در این زمینه بر تحقق پذیری بودجه به ویژه در مناطق محروم تاکید شده است.

وی، با تاکید بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام شهری، عنوان کرد: تحقق این مهم از اولویت های شورای شهر و شهرداری است؛ از دیگر مواردی که مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بر انجام آن تاکید دارند، تحقق پذیری اهداف احیای بافتهای فرسوده شهری و اجرای طرح ساماندهی است که اکنون ۹۵ درصد آن اجرایی شده است.

دادگو با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه قطار شهری با عنوان اینکه انجام این مهم به جد از سوی شورا و شهرداری پیگیری می شود، افزود: از دیگر موضوعات مطرح در شورا که اعضا نیز بر انجام آن تاکید دارند، اجرای پروژه کمربندی شمالی و جنوبی است.

وی، همچنین با مهم ارزیابی کردن بحث تقویت ناوگان عمومی حمل و نقل شامل ناوگان اتوبوس، تاکسی و قطارشهری، اظهارداشت: توجه به موضوع حمل و نقل عمومی می تواند عرصه را برای اجرای طرح های ترافیکی با هدف کاهش ترافیک، آلودگی های زیست محیطی و آرامش و رفاه شهروندان به ویژه در ترددهای درون و برون شهری مهیا کند.

دادگو با اشاره به موضوع ” باغ سیب مهرشهر ” ظرفیت و پتانسیل ملی شدن این باغ را یاد آور و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان ذیربط با احیاء این باغ به عنوان میراث سبز شهر کرج شد و اظهارداشت: تعیین تکلیف باغ سیب همچنین ترمیم و بازسازی کاخ مروارید برای مجموعه شهر بسیار حائز اهمیت است؛ بر این اساس لازم است مسئولان و متولیان ذیربط با موضوع در این خصوص اقدامات جدی تری را پایه گذاری کنند تا شهر و شهروندان از خروجی حاصل از آن منتفع شوند.

وی، توجه به ساختار نیروی کارآمد انسانی در مجموعه مدیریت شهری، اجرای کامل طرح تکریم ارباب رجوع و توجه به نیازهای شهروندان را مهم دانست و با تاکید بر ضرورت توجه همه مسئولان و مدیران شهری به این مهم، عنوان کرد: شورای شهر اهتمام ویژه ای در خصوص توجه به دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردمی دارد و معتقد است، مشکلات شهری باید از دیدگاه مردم دیده، بررسی و رفع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری از وزارت راه و شهرسازی با ذکر اینکه، در حال حاضر این نهاد ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است، اظهارداشت: این میزان مطالبه در راستای اجرای طرح های مشترک و ملی از جمله تقاطع غیر همسطح حصارک، مهرشهر، راه آهن و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *