• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

استاندار البرز از واحد سیار ” رادیو شهر ” با شهروندان سخن گفت

Byrotitr

فوریه 1, 2015

روتیتر:استاندار البرز همزمان با راه اندازی ” رادیو شهر ” با حضور در واحد سیار این برنامه رادیویی با مردم سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،سید حمید طهایی که از دریچه ” رادیو شهر” با مردم سخن می گفت، با اشاره به همزمانی دهه مبارک فجر و راه اندازی این برنامه رادیویی، از این اقدام مشترک مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری به عنوان یک کار فرهنگی خوب و ایده آل یاد و اظهارامیدواری کرد: ارتباط خوبی از طریق این واحد رادیویی بین مردم و مسئولان برقرار شود.

وی، عنوان کرد: این مرکز رادیویی که با نام رادیو شهر آغاز به کار کرده است، می تواند با برنامه ریزی عاملی برای انتقال حرفهای دل مردم، نظرات، دیدگاه ها، انتقادات و ارائه راه حل های عبور از مشکلات شهری باشد، همچنین می تواند زمینه را برای انتقال عملکرد و اقدامات مسئولان به مردم به نحو آسان و شایسته ای فراهم کند.

طهایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اثر پذیری برنامه رادیویی ” رادیو شهر ” در جامعه شهری کرج با توجه به اینکه هدف و سیاست اصلی این برنامه رادیویی ارتباط و تعاملی دوسویه بین مردم و مسئولان با عنوان ” خدمات شهری و رسانه ”  می باشد، عنوان کرد:  نکته ای که در رابطه با راه اندازی این برنامه رادیویی به عنوان محوری ترین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که همگان در گام نخست به عنوان شهروند از حق و حقوق خود آگاه شوند که در این زمینه عوامل برنامه رادیو شهر نقش موثری ایفا می کنند.

وی، ادامه داد: در مقابل حق و حقوقی که شهروندان در قبال آشنایی و آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی دارند، مسئولان نیز از قانون ها و چارچوب های مشخصی در ارائه خدمات پیروی می کنند؛ در این میان اگر رسانه بتواند شهروندان و مسئولان را توامان با حقوق و وظایف خود آشنا کند، بی شک عملکردی مثبت خواهد داشت و می تواند در مسیر رفاه و آسایش جامعه حرکت کند.

طهایی با ذکر مثالی در خصوص وظایف شهروندی در همه امور شهری اعم از رانندگی، نظافت شهری، احترام به حقوق دیگر شهروندان، اظهارداشت: دانستن و آگاهی از وظایف شهروندی زمینه را برای رعایت حق و حقوق دیگران فراهم می کند و موجب می شود جامعه شهری در مسیر رسیدن به ایده آل ها گام بردارد.

استاندار البرز، بیان کرد: در جامعه شهری همه افراد به واسطه داشتن زندگی مشترک در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … با یکدیگر ارتباط و تعاملی دو سویه پیدا می کنند و بر این اساس به عنوان شهروند یک شهر، تابع یک قانون هستیم که این مهم خود وظیفه شهروندان در زندگی را منطبق با استانداردها و قوانین دو چندان می کند.

طهایی، حوزه کاری برنامه ” رادیو شهر ” و بطور کلی رسانه های جمعی اعم از  صدا و سیما و دیگر حوزه های خبری را وسیع دانست و با بیان اینکه این رسانه ها می توانند در اذهان عمومی در همه عرصه ها تاثیر گذار باشند، عنوان کرد: بسیار پیش آمده است که صدا و سیما با نمایش کلیپی کوتاه زمینه ساز بروز دیدگاه های وسیع، عمیق و بسیار بزرگ در بسیاری از موارد و موضوعات اجتماعی شده اند.

وی، اظهارداشت: ممکن است، بسیاری از مسائل در جامعه مغفول مانده باشد که نیاز است به آن توجه ویژه شود و در این میان نقش و رسالت اصلی رسانه ها به روشنی آشکار می شود؛ برنامه رادیو شهر نیز پیرو این گفته می تواند منشاء خوبی برای رفع مسائل و معضلات شهری همچنین رسیدگی به حوزه های مغفول مانده در شهر باشد.

طهایی، عنوان کرد: رسانه ها می توانند از ظرفیت هنرمندان، صاحبان قلم و اندیشمندان و صاحب و افرادی که دارای بیان قدرتمند هستند در راستای حل مسائل و مشکلات شهری استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: حاصل و نتیجه همت و جدیدت شورای اسلامی شهر، شهرداری و رادیو البرز جهت راه اندازی “رادیو شهر ” با هدف  برقراری ارتباطی دوسویه بین مردم و مسئولان ورساندن صدای مردم به مسئولان همچنین رفع مشکلات مثبت و مطلوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *