• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به شبکه فاضلاب شهری جهادی بود

Byrotitr

فوریه 2, 2015

روتیتر:شهردارکرج ضمن تقدیر از پیگیریهای مدیرعامل شرکت آبفای البرز در خصوص اجرای عملیات اتصال فاضلاب زندان رجایی شهربه شبکه فاضلاب شهری که زمینه ساز به رفع مشکل زیست محیطی و بهداشتی شهر کرج شد، از عملکرد این شرکت در اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرکرج اظهار رضایت کرد.  

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند با اشاره به اینکه رشد و توسعه جوامع شهری از مسائل زیست محیطی جدا نیست و امروزه بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته دنیا در درجه اول مجهز به سیستم جمع آوری فاضلاب هستند، اظهار داشت: یکی از عمده ترین مسائل آلودگی های ناشی از فاضلابها، روش صحیح کنترل آنهاست. بر این اساس می توان گفت، اهمیت اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب در کلانشهر کرج کمتر از اجرای پروژه های بزرگ ترافیکی و ساخت تقاطع های غیرهم سطح نیست.

وی با اعلام اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج نسبت به موضوع توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر دغدغه داشته و وضعیت آن را به طور جدی پیگیری می‌کند، گفت: آبفای البرز برگ زرین دیگری را با اجرای پروژه اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به مردم کرج اهدا کرده است.

ضرورت همکاری مسئولین برای توسعه شبکه فاضلاب شهری

رئیس شورای شهرستان کرج نیز با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولین شهری با آبفای البرز به منظور توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهری از تلاش‌های آبفای البرز در راستای عملیاتی کردن این مهم، تقدیر کرد و گفت: شورای شهر کرج به واسطه اهمیت توسعه شبکه فاضلاب نسبت به آن دغدغه داشته و سایرمسئولین نیز باید به طور جدی در راه توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب آبفای البرز را همراهی کنند.

میر ابراهیم صدیق با تاکید براینکه مباحث مربوط به محیط زیست مسئله ای مهم و تأثیرگذار در توسعه پایدار کلانشهره است، اظهار داشت: بخشی از این رشد ناشی از ارتقاء عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب درخصوص احداث شبکه‌های بهداشتی فاضلاب است که باید مورد توجه قرارگیرد.

تقدیر نایب رییس سازمان نظام پزشکی البرز ازاقدامات زیست محیطی شرکت آبفای البرز

نائب رئیس سازمان نظام پزشکی البرز نیز طی پیامی خطاب به مهندس غلامرضا رضایی فرمدیرعامل آبفای البرز از مدیریت جهادی این شرکت در خصوص اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به شبکه فاضلاب شهری که  منجر به حذف ورود فاضلاب خام به سطح شهر، رودخانه ها و منابع آبهای سطحی شد، تقدیر کرد و آن را اقدامی ارزشمند خواند.

نادر ایزدبین با اشاره به اینکه بیشترین آسیب فاضلاب زندان رجایی شهر در بخش بهداشتی نفوذ به آبهای زیر زمینی و آبهای سطحی و همچنین انتشار بوی نامطبوع بود، گفت: تا وقتی که فاضلاب و فضولات انسانی این زندان وارد پهنای آبهای سطحی یا زیر زمینی شهرمی شد، خطرات بهداشتی بسیار زیادی داشت. چرا که از همین فاضلاب برای آبیاری سبزیجات و کشاورزی استفاده می شد که در مورد میوه و سبزیجاتی که به صورت مستقیم استفاده می کنیم اینها می توانند باعث  بیماریهای مسری و عفونی شوند.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهری عاملی مؤثر در حفظ سطح بهداشت عمومی مردم است، از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای عملیاتی کردن پروژه فاضلاب زندان رجایی شهرکه منجر به رفع بخش عمده ای از مشکل زیست محیطی و بهداشتی شهر کرج گردید تشکر و قدردانی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *