• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۱:۲۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

لزوم نظامند شدن تملکات قطار شهری هشتگرد

Byrotitr

فوریه 2, 2015

روتیتر:عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عبور مسیر قطار شهری هشگرد از بخشی از اراضی کرج به تملکات صورت گرفته در این مسیر اشاره کرد و گفت: این تملکات نظامند نیست و ضرورت دارد در خصوص ساماندهی و نظامند شدن آن اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،امیر حسام عباسی در جلسه روز گذشته شورای شهر که با حضور سید حمید طهایی استاندار البرز، هیربد معصومی معاون امور استانداری و هیات همراه تشکیل شد، با اشاره به اراده استانداری برای اجرای طرح های عمرانی شهر و پیگیرهای صورت گرفته از سوی این نهاد دولتی به منظور تغییر کاربری هایی که اجرای پروژه های شهری را تسهیل می کنند، بیان کرد: تلاش استانداری، شورا و شهرداری برای اجرای اقداماتی که انتفاع شهر را در پی دارد، حاکی از تعامل و انسجام و وحدت رویه بین این نهادهای خدمت رسان مردمی است.

امیر حسام عباسی، عنوان کرد: مرتفع شدن مشکلات و مسائل شهری نیاز به همفکری و یکپارچگی فکری دارد که خوشبختانه این مهم بین مسئولان شهر کرج وجود دارد و زمنیه را نیز برای بهره رساندن به جامعه شهری کرج و شهروندان فراهم آورده است.

شورا بر اتمام خط ۲ قطار شهری تاکید جدی دارد

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور استاندار مبنی بر تعیین تکلیف و رسیدن به راهکارهای اجرایی در خصوص راه اندازی خط ۲ قطار شهری در اسرع زمان، عنوان کرد: با توجه به اینکه تحقق این هدف کلان و مهم شهری از اولویت های استانداری نیز می باشد، مقرر شد جلسه ای به منظور رفع موانع و مشکلات این طرح برگزار شود.

حسام عباسی همچنین با یادآوری اینکه بخشی از مسیر عبوری قطار شهری هشتگرد از اراض کرج صورت می گیرد به تملکات صورت گرفته در این مسیر اشاره کرد و افزود: این تملکات که قسمت پایینی منطقه حصارک را شامل می شود، نظامند نیست بطوریکه باقی مانده تملکات زمینه را برای حضور افراد متکدی و آسیب دیده اجتماعی فراهم آورده است که با توجه به تبعات منفی این مهم نیاز است توجه ویژه ای از سوی متولیان ذیربط در قطار شهری هشتگرد و یا استانداری به موضوع فوق صورت گیرد.

 راه اندازی قطار شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون امور استانداری البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه اتمام عملیات ۶ ایستگاه قطار شهری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: استفاده از امکانات بالقوه و تدابیر اقتصاد مقاومتی برای تحقق این مهم انجام شده است که فروش اوراق مشارکت به منظور تامین منابع مالی انجام این عملیات گسترده و مهم به عنوان یکی از سیاستهای اجرای اتمام عملیات احداث ایستگاه های قطار شهری از جمله آن است. در انجام این مهم ۵۰ درصد از هزینه اوراق مشارکت را شهرداری و ۵۰ درصد را نیز دولت می پردازد.

هیربد معصومی اظهارامیدواری کرد: با تحقق این سیاستها خط ۲ قطار شهری که از جمله طرح های توسعه شهر کرج محسوب می شود، در اسرع وقت راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *