• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۰:۵۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سازمان پسماند شهرداری کرج و ماموریت های تازه برای پاکسازی محیط زیست

Byrotitr

فوریه 6, 2015

روتیتر:

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ماموریت های تازه این نهاد برای پاکسازی محیط زیست از زباله ها و نخاله ها با همکاری نهاد آموزش و پرورش خبر داد و آن را در ترویج فرهنگ همگانی حفاظت از محیط زیست اثرگذار دانست.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،طهمورث صالحی اظهار داشت: در همین راستا، طی روزهای اخیر جمعی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی پسرانه شهید یوسفی با همکاری سازماند مدیریت پسماند شهرداری کرج نسبت به پاکسازی حاشیه رودخانه حصار از زباله ها اقدام کردند و روزی پاک را طبیعت پیرامون این رودخانه رقم زدند.

وی ادامه داد: این مهم به منظور ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی از جمله پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و کاهش تولید پسماند در جامعه صورت گرفته است.

این مسئول افزود: عملیات پاکسازی با حضور جمعی از مسئولان سازمان و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک در محل خط دوم حصار انجام و پسماندهای خشک جمع آوری شده توسط خودروی طرح تفکیک از مبداء به سایت حلقه دره منتقل شد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و توجه به آن، و با اشاره به اینکه وجود زباله می تواند موجب آلودگی منابع آبی و خاکی شود، عنوان کرد: چهره نامناسب و نازیبا در حاشیه رودخانه از دیگر مضرات وجود زباله در این محل است.

معاون فنی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، همچنین با بیان اینکه بیشتر پسماندهای رها شده در حاشیه رودخانه زباله های پلاستیکی است، یادآور شد: تجزیه پلاستیک بیش از ۳۰۰ سال طول می کشد و این امر برای محیط زیست بسیار مضر است.

صالحی با تاکید بر فرهنگ سازی در این خصوص، گفت: وجود زباله ها موجب آلودگی خاک و آب می شود و ضمن آنکه می تواند گونه های رودخانه ای را نیز تحت تاثیر قرار دهند، باعث انقراض این گونه ها و خسارات جبران ناپذیر به چرخه اکوسیستم نیز می شود.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه هایی از قبیل پاکسازی حاشیه رودخانه و ترویج فرهنگ سازی بتوانیم گام های موثری در حفظ محیط زیست برداریم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان برای حفظ محیط زیست از طرف سازمان به رسم یادبود جوایزی اهداء شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *