• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۱:۰۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۶۰ درصد متوفیان شهرستان کرج در آرامستان بهشت سکینه (س) دفن می‌شوند

Byrotitr

فوریه 6, 2015

روتیتر:

مدیرعامل سازمان آرمستان‌های شهرداری کرج گفت: آمار دقیقی در خصوص متوفیانی که در بهشت سکینه دفن شده‌اند، وجود ندارد.

به گزارش پایگاه  خبری وتحلیلی روتیتر ،غلامرضا رضوانی اظهارکرد: زمین آرامستان بهشت سکینه در سال ۱۳۵۴ توسط فرمانداری و جنگلداری وقت به شهرداری کرج واگذارشد و از آن زمان تاکنون از این فضا به‌عنوان محلی برای آرامش ابدی متوفیان کرجی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آرامستان که در محدوده کمالشهر قرار گرفته، مشاهیری همچون ایرج قادری، بهروز ثروتیان، معصومه سیحون و محسن پزشکور را در خود جای داده است.

رضوانی ادامه داد: این قبرستان شامل قطعه هنرمندان و نام آوران، قطعه نوزادان و قطعه عمومی است.

وی در خصوص تعداد متوفیانی که در این آرامستان آرام گرفته‌اند، افزود: ازآنجایی که تا چند سال پیش، این آرامستان به سیستم کامپیوتری ثبت مشخصات متوفیان مجهز نبود آمار دقیقی ازکسانی که در فضای این قبرستان دفن شده‌اند، وجود ندارد

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۶۰ درصد متوفیان شهرستان کرج در بهشت سکینه دفن می‌شوند و در کنار هزاران مسافری که خاک مقصد نهایی آنها بوده و طی دهه‌های گذشته در گوشه گوشه این آرامگاه دفن شده‌اند، آرام می‌گیرند.

این مسئول درباره قطعه نوزادان این آرامستان اظهارکرد: والدینی که به دلایل مختلف فرزند صفر ساله خود را ازدست می‌دهند می‌توانند نوزاد از دست رفته خود را در این قطعه دفن کنند.

رضوانی تصریح کرد: البته هیچ اجباری برای این کار نیست و والدین می‌توانند نوزاد خود را در قطعه عمومی نیز دفن کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج ابرازکرد: هدف اصلی از احداث قطعه کودکان تسلی خاطر والدینی است که بزرگ شدن نوزادشان را نمی‌بینند.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به حل برخی مشکلات این آرامستان نیز اشاره کرد و گفت: مدت‌ها عبور و مرور خودروهای خانواده‌های متوفیان باعث ایجاد ترافیک در فضای ورودی و خروجی این آرامستان می‌شد که با تمهیدات انجام شده یک خروجی دیگر در ضلع جنوبی این آرامستان درنظرگرفته شده که از ترافیک آخر هفته محدوده این قبرستان کم می‌کند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده این خروجی نهایتاً تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در پایان گفت: امسال حدود ۹۰ درصد ازبودجه این آرامستان جذب شده و برخلاف بسیاری از نهادها این سازمان با مشکل کسری بودجه مواجه نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *