روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج از تغییر روند نظارت ها بر فعالیت پیمانکاران شهرداری خبر داد و گفت: بخشی از رضایت خدمات شهری کرج از فعالیت پیمانکاران در حوزه خدمات شهر، منوط به رضایت و تایید ناظران محلی یا ۱۳۷ یاران است.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،حسن مدیرروستا ، با اعلام این خبر از شدت یافتن فعالیت ناظرین محلی در مناطق مختلف شهرداری این شهر خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه ارتباطی ۱۳۷ سبب تقویت کانال های ارتباطی شهروندان با شهرداری و معرفی تیمی از شهروندان مسئولیت پذیر شهر به عنوان ۱۳۷ یاران به مسئولان شهری شد؛ این یکی از برداشت های مطلوب مدیریت شهری در حوزه اجتماعی است.
مدیرروستا اظهار داشت: در زمان فعالیت سامانه ۱۳۷، عده ای از افراد که بیش از دیگر شهروندان نسبت به رویدادهای محیط پیرامون خود حساس بوده و از مسئولیت پذیری اجتماعی بیشتری برخوردار بودند، به شهرداری معرفی شدند. در این میان مسئولان سامانه کوشیدند با تهیه لیستی از این افراد، ارتباطات این گروه را با شهر و شهرداری تقویت نموده و از این فرصت برای ارتقای شهر بهره گیری نمایند.
وی بیان داشت: بر این اساس با دعوت از ۱۳۷ یاران به عنوان قدرتمندترین، حساس ترین و به روزترین قشر از ناظران محلی، این افراد را گرد هم آورده و مسئولیت های اجتماعی مجدد به آنان گوشزد شد تا بتوانند با اشراف بیشتری بر قوانین و اصول شهری، بر رخدادهای حوزه شهری در این نقطه از جغرافیای استان البرز نظارت داشته باشند.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری کرج، در پی استقبال و حمایت ۱۳۷ یاران از تلاش های شهرداری در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی، این معاونت بر آن شد بخشی از وظیفه نظارتی خود را در موضوع عملکرد پیمانکاران، به ناظران محلی که همان ۱۳۷ یاران به شمار می آیند، واگذار نماید.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس بخشی از اعلام رضایت یا عدم رضایت خدمات شهری از پیمانکاران در این حوزه، منوط به تایید عملکرد پیمانکاران از سوی ناظران محلی است.
مدیرروستا بیان داشت: طبق این نحوه عملکرد جدید، مقرر شده است نتیجه بررسی ناظران محلی از عملکرد پیمانکار با گزارش پیمانکار تطبیق داده شود؛ در صورت عدم تطابق با گزارش واصله، پیمانکار جریمه خواهد شد.
وی بر اجرای این روند تاکید و خاطرنشان کرد: ۱۳۷ یاران یا ناظران محلی به عنوان یکی از ناظران و بازرسان امین شهرداری می توانند تاثیری بسیار مطلوب بر افزایش کیفیت و نحوه خدمات رسانی داشته و ضمن این امر، به بررسی مشکلات و ضعف های موجود در این بخش ها بپردازند.