• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۹:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

معاون برنامه ریزی شهرداری کرج خبر داد؛ بیانیه چشم انداز ۲۰ ساله کلانشهر کرج نهایی شد / کرج ۱۴۱۴؛ شهری دانشگاهی

روتیتر:

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری کرج از نهایی شدن بیانیه چشم انداز ۲۰ ساله این کلانشهر پس از برگزاری جلسات مکرر و کارشناسی در شورای اسلامی شهری خبر داد و کرج ۱۴۱۴ را شهری علمی و دانشگاهی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،بهروز آقامحمدی یکی از برنامه های بلندمدت شهری را تهیه برنامه چشم انداز ۲۰ ساله شهر کرج عنوان کرد که با توجه به تمامی ظرفیت ها، تغییرات و نیازهای منطقه در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیانیه چشم انداز تهیه و مصوب شده است، اظهار داشت: این بیانیه در پی برگزاری چندین جلسه مشترک با نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به صورت کارگروه های تخصصی، با حضور مدیران شهری، مشاور و ناظر پروژه “تدوین چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی – عملیاتی ۵ ساله اول توسعه شهر کرج” نهایی شد.

آقامحمدی به بحث و بررسی گسترده پیرامون این چشم انداز در جلسات تخصصی شورا اشاره کرد و یادآور شد: در نهایت متن تهیه شده مورد توافق اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته و با امضای اعضای شورا، شهردار و معاونین وی قطعی گردید.

به گفته این مسئول، در بخشی از بیانیه چشم انداز ۲۰ ساله شهر کرج آمده است: کرج شهری زیبا و محصور در فضای سبز است که به عنوان قطب گردشگری، با قرارگیری در مسیر گذرگاه غربی – شرقی کشور با فرصت های فراوان گردشگری طبیعی، ورزشی، تفریحی، سلامت، مقصد مسافران استان های مختلف کشور است.

آقامحمدی، کرج ۱۴۱۴ را بر اساس این بیانیه، شهری سالم، پایدار، بانشاط، دارای هویت اسلامی ایرانی، الگویی شاخص و سیما و منظر شهری و برخوردار از محیطی جذاب برای زندگی دانست.

در بخشی از این سند آمده است: کرج با تکیه بر سیستم حمل و نقل عمومی و با اولویت به حرکت پیاده در شهر، شهری روان و انسان محور است. کرج ۱۴۱۴ به عنوان شهری علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی یکی از پویاترین و مبتکرترین شهرهای کشور دارای شهرتی بین المللی است و با جمعیتی بالغ بر ۲٫۲ میلیون نفر، برخوردار از یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی، گنجینه ای متنوع از اقوام مختلف ایرانی است، که برازنده نام “ایران کوچک” باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *