• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۲۱:۲۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دومین نمایشگاه توانمندی های بهره برداری در تهران برگزار شد

Byrotitr

فوریه 24, 2015

روتیتر:به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز، دومین جشنواره ونمایشگاه توانمندیهای بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور از ۸ تا ۱۱ دی ماه درمرکز آفرینش های فرهنگی تهران و با حضور ۱۵۰ شرکت آبفای شهری و روستایی و شرکتهای تولید کننده قطعات و تاسیسات آب وفاضلاب بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر ریس جمهوری درآیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به آغاز فصل تازه سیاستهای دولت در توجه به آب اظهار داشت : وقت آن رسیده که در فرهنگ عمومی جامعه ما، درتوجه به ارزش ذاتی آب، نقطه عطفی شکل بگیرد.

نهاوندیان راه حل مشکل بحران آبی کشور را نگاه ملی به آن دانست و گفت: بحث آبهای مرزی که در سالهای گذشته آنطور که باید مورد توجه  نبود، در اولویت جدی دولت قرار دارد.
وی با انتقاد به میزان هدر روی آب از شبکه های انتقال و توزیع بیان داشت: هدر روی ۳۰درصدی در شبکه آبرسانی کشور بسیار تکان دهنده است و باید برای افزایش بهره وری درشبکه های آبرسانی برنامه ریزی و اقدام کنیم.
نهاوندیان همچنین گفت: منابع حاصل از افزایش قیمت آب پس از اجرای هدفمندی یارانه ها به این صنعت باز گشت و در بخش آب هم  بودجه ماکفاف نگهداری تاسیسات را نمی دهد.
بنابراین گزارش، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در آیین گشایش این نمایشگاه برگزاری آن را فرصتی مغتنم  برای صنعت آب و فاضلاب دانست.
وی اظهار داشت : ارزش تاسیسات و دارایی های ملی در بخش آب و فاضلاب ۴۸ هزار میلیارد تومان است که بااحتساب اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به این بخش ۲۲ سال طول می کشد تا مجموع سرمایه گذاری ها به رقم کنونی برسد.
وی تمرکز مدیران بر اجرای طرحهای جدیدرا یک ضایعه برای صنعت خواند وگفت: باید از همین میزان تاسیسات بهره برداری صحیح تر و ارایه خدمات بهتری را دنبال کنیم.
وزیر نیرو اذعان داشت: طبق آمار بیش از ۲۰ درصد آب موجود درشبکه آب کشور تلف می شودو این موجب ناپایداری بیشتر اقتصادی درشرکت ها ست.
وی افزود: شرکت ها باید درعین ارتقای فنی به سمت ارایه خدمات بهتر به مشترکان حرکت کنند زیرا درشرکت های آب و فاضلاب مشترکان به عنوان نخستین  محور فعالیت تلقی شده و جلب رضایت آنها به عنوان معیار  فعالیت ها مطرح است وجهت گیری ما باید مشترک مدار باشد.
مهندس چیت چیان تاکید کرد: یک طرح وقتی متولد می شود، متصدیان آن باید همچون یک موجود زنده با آن برخورد کنند و تلاش خود را برای ارتقای روز افزون کارایی و بازدهی تاسیسات به کارگیرند.
بنا به این گزارش مهندس غلامرضا رضایی فر، مدیر عامل آبفای استان البرز و دبیر کمیته اجرایی جشنواره اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای بهره برداری ونگهداری درصنعت آب و فاضلاب کشور، عرصه ای بارز و درخور توجه برای ارایه قدرت شرکتهای آبفا درحوزه اقتصاد مقاومتی است. این جشنواره مجالی شد برای ارایه قدرت و پیشرفت شرکت های آبفا و نیزبخش خصوصی کشور تا آثار و دستاوردهای خود را در شرایطی که سالهاست با تحریم های بین المللی مواجه هستیم به معرض نمایش گذارند و درحقیقت درسالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، جهاد علمی و صنعتی خود را درحوزه بهره برداری به نمایش گذارند.
مهندس رضایی فر همچنین درآیین اختتامیه دومین جشنواره با قرائت بیانیه ای ضمن تقدیر  از اهتمام بخشهای خصوصی در تولید قطعات برای تاسیسات آب و فاضلاب کشور ، ۱۱ دی ماه سالروز  تشکیل شرکتهای آبفا را تبریک گفت و بیان داشت: شرکتهای حاضر در جشنواره نشان دادند که حتی درتحریم ها هم به خوبی قادرند به تولید بپردازند.
به گزارش روابط عمومی، آبفای استان البرز علاوه بر مشارکت در اجرای این جشنواره و نمایشگاه با برپایی غرفه ای ۳۰ متر مربعی با ارایه ۱۲ طرح مورد پذیرش هیئت داوران دراین نمایشگاه حضور فعال داشت. که این طرحها عبارتنداز: بازیابی کابل های فرسوده، مشاهده surge و دلالیل پیدایش pressur  spike در شبکه توزیع شهر اشتهارد، دستگاه فرچه زنی جدار چاه، بررسی تعدادی و تحلیل حوادث درخطوط انتقال و شبکه های توزیع و انشعاب، پایش وضعیت تاسیسات توسط تصویر برداری حرارتی از تجهیزات الکتریکی ،اجرای نشت یابی با هدف کاهش MNF مخازن حصار و عظیمیه ، پایش وضعیت تاسیسات توسط آنالیز ارتعاشات الکترو پمپ های سانتریفیوژ ،اجرای تست
خوشه ای کنتور مشترکان به روش خوشه ای درجا و مقایسه کیفی شرکت های کنتور ساز، رسم خطوط هم تراز فشار درشهرهای زیر پوشش آبفای البرز و بالاخره احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری بین راهی خط انتقال سد طالقان به تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج در رجایی شهر که ظرف مدت ۴۷ روز با مدیریت جهادی برای جلوگیری از بحران کمبود آب درکرج اجرا شد و همین طرح دردومین جشنواره ونمایشگاه توانمندیهای بهره برداری از سوی هیئت داوران بعنوان پروژه برتر انتخاب شد و مهندس رضایی فر تندیس و لوح تقدیر این جشنواره دریافت کرد.
    
    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *