• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۹:۴۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دیوارهای شهر در اثر تخلفات ساختمانی به لرزه افتاده است

Byrotitr

فوریه 24, 2015

روتیتر: مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج در دیدار با نزدیک به ۱۰۰ نفر از سازندگان فعال در این نقطه از شهر، به ذکر و آگاه سازی اذهان حاضرین نسبت به معایب و آسیب های ساخت و ساز غیرمجاز و بروز تخلفات ساختمانی پرداخت تا با این اقدام از تخریب چهره و بدنه شهر کاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،عزیز صدرنژاد با حضور در سالن نمازخانه ساختمان منطقه ۶ شهرداری کرج، ساخت و ساز غیرمجاز را کابوس شهرها و بخصوص کلانشهرها دانست و از سازندگان خواست به اصول مهندسی و ایمنی ساخت و ساز توجهی ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دیوارهای شهر در اثر تخلفات ساخت و ساز به لرزه افتاده است و با هر تکان و لرزه ضعیف زمین بیم فرو ریختن این ابنیه می رود، اضافه کرد: از سازندگان به عنوان یکی از اقشار بسیار اثرگذار در حوزه اقتصاد شهری که تاثیری غیرقابل انکار در وضعیت ایمنی شهر ایفا می کنند، انتظار می رود رعایت حقوق شهروندان را به عنوان اصلی بسیار اساسی و مهم در دستور کار خود قرار داده و سلامت و ایمنی مردم و شهر را جدی بگیرند.

صدور مجوز دریافت سند برای املاک قولنامه ای سازندگان قانونمند

این مسئول، رعایت اصول استاندارد ساخت و ساز و ایجاد استحکام در بنا را از سازندگان درخواست و تصریح کرد: به سازندگانی که با رعایت این اصول، نسبت به استانداردسازی فضای ساخت و ساز در منطقه اقدام کنند تسهیلاتی در خصوص صدور مجوز دریافت سند ارائه خواهد شد.

صدرنژاد گفت: بر این اساس، سازندگانی که در تعامل و هماهنگی با شهرداری نسبت به ساخت املاک شان طبق ضوابط و قوانین اقدام کنند، از امکان صدور مجوز برای دریافت سند برای املاک قولنامه ای شان بهره مند می شوند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بروز تخلفات ساختمانی، خدمات رسانی به موقع به شهروندان در مواقع بحران را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد، افزود: عدم رعایت قوانین و کم توجهی به اصول مهندسی، موجب سد شدن خدمات رسانی در شهر در صورت بروز بحران می شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج در پایان ایجاد توافق و هماهنگی شهرداری با سازندگان را عامل ارتقای شهر و در عین حال کسب سود دو جانبه برای شهروندان و سازندگان عنوان و تاکید کرد: همکاری این دو بخش منافع همه عرصه ها و بخش ها را تامین می کند و نباید با نگاهی کوته نظرانه سودهای کوتاه مدت و موقت را به درآمدهای پایدار و رضایت شهروندان ترجیح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *