• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۸:۴۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نگاه به دغدغه های مهندسان باید علمی تر از گذشته باشد

Byrotitr

فوریه 25, 2015

روتیتر: قائم مقام شهردار کرج با تبریک سالروز ولادت حکیم ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، خواستار توجه جدی تر دولت و مدیریت شهری به دغدغه ها و مطالبات این قشر شد و اظهار داشت: نگاه به دغدغه های مهندسان باید علمی تر از گذشته باشد.

rezapor takiii

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،محمد رضا رضاپور  ضمن تبریک روز مهندس به این قشر، به جایگاه و نقش مهندسین اشاره کرد و افزود: جامعه امروز با توجه به شکل گیری ساختارهای نوین به مهندسی افکار و اندیشه در همه عرصه ها نیاز دارد.

معاون اداری و مالی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به مفهوم توسعه و تاکید بر تحقق آن، ضرورت پرداختن به موضوع «مهندسی ارزش» را ضروری عنوان کرد و گفت: توسعه در کنار بکارگیری مفاهیمی چون اقدامات کارشناسی، مدیریت و مهندسی ساختار معنا می یابد؛ بر این اساس می توان گفت، اساس و بنای توسعه را تفکرات و اندیشه های منطقی می سازند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بی شک نیاز است این قشر که به عنوان علمی ترین افراد جامعه محسوب می شوند، در دانش و تخصص خود سرآمد باشند؛ زیرا در غیر این صورت ضعف مهندسین به طور اجتناب ناپذیری به سیستم کشور در همه عرصه ها خلل وارد می کند.

رضاپور، اولین قدم جهت توسعه اقتصادی، ساختاری، زیربنایی و… در یک جامعه را پرداختن به اصول و سیاستهایی دانست که به واسطه آن زیرساختهای جامعه به شکلی منطقی و اصولی شکل می گیرد.

به گفته قائم مقام شهردار کرج، برای دستیابی به این مهم نیاز به تقویت دانش و اطلاعاتی که بنای زیرساختی، عمرانی و…  یک جامعه پایداری را می سازد، می باشد؛ بی شک آرمانها و اهداف مهندسین می تواند راهی برای رسیدن به ایده آلهای عنوان شده باشد.

وی اذعان داشت: برای تحقق بخشیدن به توسعه و آرمانهای مهندسی لازم است سیاستهای هدفمند و مثبت گرایانه در جامعه ایجاد شود و تا زمانی که سیاستها زیر بنایی و آنالیز شده نباشند، اهداف توسعه موقتی و بی اساس خواهند بود.

ضرورت ارتقاء جایگاه مهندسین در کشور

این معاون در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه مهندسین در کشور عنوان کرد: بدون شک نگاه و رویکرد جامعه به مهندسین هر کشور می تواند تبلور ارتقای دانش فنی و رفتار مهندسی در آن جامعه را رقم بزند و رسیدن به اهداف عالیه و نقش اساسی که مهندسین می باید در رسیدن به جایگاه مناسب شأن مهندسی در کشور ایفا نماید را تسهیل کند.

رضاپور در پایان با اشاره به نقش مهندسین در ساخت و سازهای شهری بیان کرد: اجرای موثر و کارآمد پروژه های عمرانی که نیاز مهم و بزرگ جامعه شهری است، نیازمند خلاقیت و تعهد کارشناسان اجرایی که قشر مهندس از مهمترین آنها می باشند، است؛ برای آنکه بتوانیم در این بخش عملکردی موفق داشته باشیم باید به روز و علمی تر از گذشته عمل کنیم و این مهم جز با درایت و خلاقیت مهندسین در حوزه های عمرانی و شهرسازی میسر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *