• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۲۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

“اقتصاد مقاومتی” محور تفکر راهبردی بدنه مهندسی مدیریت شهری قرار گیرد

روتیتر: شهردار کرج، از مهندسان شاغل در شهرداری این کلانشهر خواست با مد نظر قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و راهبردهای ایشان در موضوع اقتصاد مقاومتی، در عرصه ساخت شهری طرح هایی را ارائه دهند که به توسعه شهر کمک شایسته نماید.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، آیین بزرگداشت روز مهندس به مناسبت ولادت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، امروز شنبه در سالن کنفرانس مجتمع رفاهی میلاد شهرداری کرج برگزار شد و ضمن آن از مهندسین شاغل در این مجموعه خدمات رسان تقدیر به عمل آمد.

شهردار کرج در این مراسم با اشاره به سابقه ای از جایگاه مهندسی در کشور این حرفه را در گذشته محدود به رشته و حرفه ای خاص عنوان کرد که با مرور زمان و کشف اهمیت و جایگاه مهندسی، امروزه این واژه و این تخصص به رشته های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی وارد شده است.

ترکاشوند با یادآوری اینکه مهندسان نوعی واسطه تحقق خواسته های شهروندان برای رسیدن به فضای مطلوب آنان به شمار می آیند، خطاب به حاضرین اظهار داشت: این نشان دهنده شأن و جایگاه تخصصی شما بوده و افراد شاغل در این رشته باید شأن و جایگاه  حرفه خود را به درستی حفظ کنند.

وسعت وظایف شهرداری ها از گذشته تا امروز

وی در ادامه به تفاوت وسعت عملکرد شهرداریها از گذشته تا به امروز پرداخت و اذعان داشت: در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ مجموعه عملکرد شهرداریها از رفت و روب، خدمات شهری و اندکی ورود به حوزه توسعه شهری فراتر نمی رفت؛ حال آنکه امروزه طیف وسیع وظایف شهرداریها با وجود بیش از ۳۰۰ نوع خدمت به شهروندان موقعیتی بسیار متفاوت از گذشته را برای این دستگاه خدمات رسان رقم زده است.

کلیددار شهر کرج، همچنین تغییر و تحول در وظایف شهرداری را نیز نیازمند مهندسی مجدد دانست.

شهردار یکی از بهترین و والاترین نوع مهندسی در ایران را به ایام دفاع مقدس مرتبط دانست و اضافه کرد: وجود ایمان، اراده و پشتکار بهترین منبع مادی و معنوی برای کسانی بود که در این جبهه مقابل ظلم قیام کرده و با مهندسی جنگ توانستند به اهدافی که از نگاه دشمن غیرممکن می نمود، دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان امروز باید با تاسی به گذشته و درک شرایط امروز جامعه، به اجرای هر چه بهتر و شایسته تر وظایف خود در شهر کمک کنند.

رشد ۵۵۰ میلیاردی بودجه شهرداری در سال ۹۴

ترکاشوند در بخش دیگری از این گردهمایی، به تدوین بودجه یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج برای سال آتی اشاره کرد و این رقم را به رغم محدودیت های اقتصادی موجود در کشور و تحریم های اقتصادی دانست که با ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش نسبت به سال جاری مواجه بود.

این مسئول ادامه داد: تهیه و تنظیم این اعتبار از سوی کارشناسان و متخصصان حوزه برنامه ریزی و مالی شهرداری کرج بسیار قابل توجه است. چنان که تعیین این بودجه در سال آتی با رویکردی جدید صورت گرفته و بخشی از آن به صورت تهاتری تامین خواهد شد.

شهردار گفت: تامین حدود ۴۰ درصد از بودجه شهرداری در سال ۹۴ از روش نقدی به غیرنقدی (تهاتر) تغییر کرده است که این پیشرفت اعتباری می تواند بار سنگینی از فشارهای موجود به اقتصاد شهری کرج را کاهش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: البته استعداد شهر کرج در حوزه اقتصادی بسیار بالاتر از این ارقام است و معتقدیم می توان بودجه شهرداری کرج را با اتخاذ تدابیر و رویکردهای نوین، تا سقف چهار هزار میلیارد تومان نیز افزایش داد که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و بررسی های همه جانبه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *