• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۹:۲۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

“توسعه پایدار” محصول توجه توامان به کیفیت و کمیت اقدامات است

Byrotitr

فوریه 28, 2015

روتیتر:

قائم مقام شهردار کرج گفت: توسعه و پیشرفت حاصل در نظر داشتن توامان کمیت و کیفیت اقدامات است؛ در نظر داشتن این مهم زمینه را برای حرکت در مسیر تحول و آبادانی آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا رضاپور با مطرح کردن مبحث توسعه درون زا، عنوان کرد: این مفهوم در مدیریت شهری که امروز از مباحث مهم مدیریتی است، کاربردی عمیق و مهم به ویژه در سازمانهایی که موظف به خدمات رسانی و آبادانی شهر هستند، دارد.

وی، عنوان کرد: با ارزیابی و سنجش تجربیات بدست آمده در زمینه های مختلف کاری می توان گفت؛ کیفیت لزوما از اضافه کردن چیزی حاصل نمی شود بلکه گاهی توجه به کمیت، کیفیت را تحت الشعاع خود قرار می دهد و موجب کندی و سکون اجرای اقدامات از پیش تعیین شده می شود.

رضاپور اظهارداشت: توسعه و پیشرفت زمانی حاصل می شود که کیفیت و کمیت توامان در یک برنامه گنجانده شوند. در این میان، شناسایی مولفه های اصولی پیشرفت نیز امری مهم محسوب می شود. با توجه به موارد عنوان شده باید گفت، آنچه باعث جلوگیری از صرف هزینه های جانبی و حاشیه ای منابع درآمدی و مالی در سازمان خدمت رسانی چون شهرداری می شود، بهره گیری مناسب از منابع و امکانات است در غیر صورت شاهد خواهیم بود که هزینه های بسیار زیاد صرف امورات بسیار کوچک و غیر ضرور می شوند.

وی، اذعان داشت: موضوع «اقتصاد مقاومتی» نیز در واقع به این مهم می پردازد که با مصرف صحیح منابع و البته منابع تولید داخل ضمن رسیدن به خودکفایی، اقتصاد و منابع محدود را صرف موارد ماندگار و ضروری کنیم. اینگونه می توان به رونق اقتصاد حتی در شرایط بحران مطمئن بود.

رضاپور اذعان داشت: مدیریت یکپارچه شهری، نیازمند بهره گیری از توان و فرصت های موجود در همه بخش هاست که شامل شهروندان، دولت، نهادهای خصوصی و غیردولتی است. ضمن آنکه می توان امیدوار بود در قابل ایجاد این ساختار پارازیت های شهری و موانعی که پیشرفت را با اختلال مواجه می سازد، به نحو مطلوبی رفع شوند.

لزوم تدوین برنامه منسجم برای ساختار شهرداری

قائم مقام شهردار کرج در بخشی دیگر با اشاره به رشد روز افزون شهرها و جمعیت شهرنشینی، مدیریت این مولفه های شهری را نیاز سازمانهای دانست و عنوان کرد: برای تحقق این مهم نیاز است، برنامه های منسجمی تدوین و طراحی کرد که اجرای آن انتفاع شهری را در پی داشته اشد.

رضاپور، اظهارداشت: تدوین یک برنامه منسجم و مدون برای اجرای برنامه ها و اهداف شهرداری امری اجتناب ناپذیر است و شهرداری کرج نیز با آگاهی از ضرورت این مهم  تدوین برنامه منسجم را به عنوان نیاز اساسی سازمان در اولویت دارد.

وی، تاکید کرد: طراحی این طرح برای هر سازمانی که رشد و تعالی مجموعه و پرسنل از اهداف مهم آن است، ضروری می باشد. باید اذعان داشت سیستمی چون شهرداری با حجم بالای مسئولیتها باید جز قرار گرفتن در  مسیر ترقی به هیچ موضوعی نیاندیشد؛ بر این اساس، باید برای سازمان خود برنامه ای تدوین نموده تا تحت تاثیر اجرای آن سازمان را به سمت اهداف، ماموریت و رسالت سازمانی خود سوق دهد.

این مسئول، عنوان کرد: برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی استراتژیک که به نوعی این وظیفه را انجام می دهد، ضروری است، این برنامه کمک شایانی به پیشبرد اهداف سازمان کرده و جایگاه سازمان را در بین سازمانهای دیگر مشخص می کند ضمن آنکه استراتژی هایی را به عنوان جهت دهنده امور سازمانی در پروسه های زمانی مختلف تدوین می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *