• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۰:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهروندان باید مسئولیت شهری را یاد بگیرند

Byrotit

نوامبر 2, 2019

روتیتر: شهردار کرج با تاکید بر اینکه بالا بردن سطح فرهنگ اجتماعی نیازمند آموزش مناسب است، گفت: شهروندان باید مسئولیت شهری را یاد بگیرند.

به گزارش روتیتر: علی اصغر کمالی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در همایش «شهر پی وند» که به منظور بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار شد، بیان کرد: تربیت و آموزش از ارکان مهم در حوزه های مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه بالا بردن سطح فرهنگ اجتماعی نیازمند آموزش مناسب است، گفت: بیشتر افرادی که در شهر زندگی می کنند بیشتر افراد ساکن هستند که باید مسئولیت شهری یاد بگیرند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام آموزشی باید به سمت پرورش شهروند باشد، بیان کرد: در این قالب نیاز است تلاش کنیم تا شهروند مسئولیت پذیر تربیت شود.

کمالی زاده با اشاره به نقش سازنده اولیا و مربیان در امر آموزش شهروندی، بیان کرد: شهرداری کرج طرحی با نام سفیران فرهنگی را در ۴۰ مجتمع آموزشی شهر دنبال کرده است تا در این‌ قالب بتوانیم سفیرانی را در حوزه هایی مانند محیط زیست، پسماند و یا ترافیک و یا اخلاق مداری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به یقین بالابردن سطح فرهنگ در جامعه موجب کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی در شهر است، افزود: در این راستا و با نیل به این هدف شورا و شهرداری کرج نگاه ویژه ای به حمایت از سیستم آموزش و پرورش شهرمان دارد.

شهردار کرج با اشاره به مشارکت و حضور شهرداری کرج در ۱۴۲ واحد آموزشی در طرح استقبال از مهر و آماده سازی این مکان ها، بیان کرد: سه دانشگاه مطرح شهر نیز از این امکان بهره مند شدند.

کمالی زاده گفت: باید نظام آموزشی اثربخش داشته باشیم تا شهروند مترقی، اخلاق مدار و مسئولیت پذیر تربیت شود، امید است این مهم با پیوند میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش در کرج حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *