• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

باقری: ۱۶۰ پایه فرسوده صندوق صدقات با هماهنگی کمیته امداد جمع آوری می شود

Byrotit

مه 21, 2015

روتیتر: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از جمع آوری بیش از ۱۶۰ پایه فرسوده صندوق صدقات با هماهنگی اداره کل کمیته امداد استان خبر داد و اظهار داشت: با شناسایی و جمع آوری پایه هایی که فاقد صندوق جمع آوری صدقات و نذورات بوده و چهره شهر را نازیبا کرده اند، گام مهمی در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری برداشته می شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،الهام باقری ، با بیان اینکه وجود پایه های مذکور که معمولاً کاربری مناسبی برای اداره مرتبط و شهروندان ندارند و همچنین متاسفانه مشکلات متعددی در تردد برای رهگذران ایجاد می نمایند توسط سازمان با هماهنگی اداره کمیته امداد کرج جمع آوری می شود، گفت: این کار، امکان نصب صندوق های صدقات جدید را در طرح بهسازی مبلمان برای نهاد کمیته امداد حضرت امام (ره) فراهم می آورد و به توسعه حس نیکوکاری و محبت در جامعه نیز کمک شایانی می کند.

این مدیرعامل با تاکید بر اینکه شهر به عنوان موجودی زنده نسبت به زیبایی ها و نازیبایی ها دارای درک و احساس است و واکنش های مقتضی نشان می دهد، بیان داشت: رسالت اصلی سازمان زیباسازی جلوگیری از تهدید سلامت عمومی جامعه و بهداشت روان شهروندان بواسطه آلودگی ها و زوائد بصری است که به موازات تلاش برای حذف آنها از چهره و سیمای شهری، ساختارهایی نیز به منظور تلطیف روحیه مردم در فضاهای شهری ایجاد می شود که نصب تندیس ها، سردیس ها، المانها، مجسمه ها، رنگ آمیزی های دیواری، کاشی کاری و… از جمله آنها می باشد. همچنین این طرح در ادامه فعالیتهای سازمان با هدف بهسازی معابر و جانمایی مناسب مبلمان شهری معمول می گردد.

وی اضافه کرد: در بحث سازه های خدماتی و تبلیغاتی (اعم از تابلو معرفی اماکن، کیوسک های تلفن همگانی، پایه استند، پایه صندوق صدقات، علائم راهنمایی و رانندگی و…) بعضا عناصری در سطح شهر به چشم می خورند که مدتی از عمر مفید آنها گذشته اما هنوز به حیات خود ادامه می دهند که نه تنها سود و حاصلی برای شهر و شهروندان به همراه ندارند بلکه باعث بروز معظلات اجتماعی نیز برای مردم می گردد. در این راستا، سازمان زیباسازی اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده و با هماهنگی و همکاری ارگان های مربوطه نسبت به جمع آوری سازه های مذکور اقدام می نماید تا زوائد بصری قادر به تهدید سلامت روح و روان شهروندان محترم و بروز نازیبایی در سطح شهر نباشند.

به گفته این مسئول، کارشناسان سازمان زیباسازی از مدتی قبل با ارایه طرحی خواستار جمع آوری آندسته از پایه های صندوق صدقات که به هر دلیل فاقد صندوق جمع آوری خیرات و نذورات هستند، شدند که این پیشنهاد با مدیران اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان در میان گذاشته شد و با جلب نظر موافق این نهاد، بزودی شاهد عملیاتی شدن امحای بیش از ۱۶۰ پایه خواهیم بود.

این مسئول اعلام کرد؛ کارشناسان سازمان زیباسازی از مدتی قبل با بررسی وضعیت عناصر نامرتب و مبلمان فرسوده در سطح پیاده روها، خواستار همکاری ارگانهای ذیربط در صورت ساماندهی بودند که این مهم در گام نخست از سوی مدیران اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) مطرح و پس از برگزاری جلسات متعدد، با حمایت و همکاری این اداره به مرحله عملیاتی رسید و شاهد جمع آوری بیش از ۱۶۰ پایه مستهلک در روزهای آتی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج اذعان داشت: ساختن شهری زیبا و سالم که به معنی واقعه کلمه تداعی گر خانه حقیقی ما باشد، به همراهی و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان نیاز دارد و باید بدانیم که بدون احساس مسئولیت در برابر امروز و آینده شهرمان و احترام به حقوق شهروندی نمی توان پرده نازیبایی ها را از صورت شهر کنار زد و شهر بزرگمان که خواستگاه اقوام و فرهنگ های ایرانی است را به جایگاه شایسته و رفیع خود رساند.

وی در خاتمه از همکاری و مساعدت ویژه شبیری مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان کرج و سایر معاونین و پرسنل این نهاد حمایتی در انجام این مهم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *