• تیر ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جلسات پرسش و پاسخ مسئولان با شهروندان موجب تقویت «همدلی و همزبانی» می شود

Byrotit

مه 21, 2015

روتیتر:ً مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج اظهار داشت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسئولان با شهروندان موجب تقویت «همدلی و همزبانی» در جامعه می شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان مردم شهرستان در خانه ملت، جمعی از اعضای پارلمان شهری، مدیر و معاونین منطقه ۱۱ شهرداری و جمعی از مدیران ادارات خدمات رسان شامگاه دیروز با حضور در مسجد امام رضا (ع) واقع در کلاک بالا، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جلسه پرسش و پاسخ با شهروندان شرکت کردند و در جریان مشکلات و دغدغه های ساکنین قرار گرفتند.

ریش سفیدان، معتمدین محلات و شهروندان در دیدار چهره به چهره با مسئولان شهری به تشریح دیدگاه های خویش پیرامون موضوعات مختلف پرداختند و با برشمردن نارسایی ها و کمبودهای موجود، خواستار چاره اندیشی برای رفع آنها با تخصیص بودجه و امکانات مورد نیاز شدند. البته برخی ساکنین خدمات مدیریت شهری در بحث ساماندهی و بهسازی معابر و رشد سرانه های خدماتی را یادآور شده و آن را قابل تقدیر دانستند.

این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و طی آن شهروندان گلایه هایی را نسبت به وضعیت نامناسب جاده مخصوص (عرض کم، عدم روشنایی کافی، وضعیت نامناسب آسفالت و…) مطرح کردند و خواستار تسریع در اجرای عملیات تعریض این محور پرتردد مواصلاتی و همچنین نصب پل های مکانیزه عابرپیاده به منظور افزایش ایمنی عابرین پیاده شدند؛ موضوعی که از سوی اکبریان و کولیوند به رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کرج تذکر داده شد و هادی پوستین دوز برای تحقق آن در کوتاه مدت قول های مساعدی را مطرح کرد.

همچنین عمده مشکلات مطرح شده توسط اهالی مربوط به تعیین تکلیف اراضی کلاک بالا به جهت نوع بافت و کاربری، وضعیت مالکیتی، ابهام در طرح تفصیلی و چگونگی صدور پروانه ساخت بنا بود که موضوعات دیگری همچون: فقدان سالن ورزشی در منطقه، فرسودگی ساختار مدارس و کمبودهای کلاس درس، تقویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی و احداث ادامه بلوار اسکندری تا ورودی کلاک بالا نیز چاشنی آن شد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی شهروندان اظهار داشت: در ابتدا باید ضرورت ثبات مدیریتی در منطقه ۱۱ شهرداری را مورد تاکید قرار دهم و از شهردار کرج هم خواسته ایم که دکتر فاطمی مدیر فعلی که از مدیران خبره، با تجربه و تحصیلکرده است را حداقل ۳ تا ۴ سال در سمتش تثبیت کند. چرا که هر اندازه که یک مدیر توانمند باشد، باز هم مدتی زمان نیاز دارد تا با ویژگی های منطقه، فرصتها، تهدیدها، موارد اولویت دار و مورد نیاز خدمت آشنا شود.

عزیز اکبریان در ادامه وجود زیرساختها و امکانات موجود در منطقه ۱۱ شهرداری کرج نظیر فرهنگسرای شهید آوینی، مجموعه ورزشی کارگران، پارک جهان نما و مجموعه بزرگ پارک شهید چمران را یادآور شد و گفت: علی ایحال از مدیر منطقه ۱۱ می خواهم که با بررسی وضعیت موجود، چند پارک محله ای در کلاک بالا احداث کند.

عضو خانه ملت موضوع احداث ادامه اتوبان شهید همت و اتصال آن به بلوار اسکندری و همچنین تکمیل پل حامی را از امتیازات بالقوه منطقه ۱۱ این کلانشهر خصوصاً کلاک بالا دانست.

وی در مورد طرح تفصیلی هم اظهار داشت که محله کلاک بالا در طرح تفصیلی لحاظ شده و امکان صدور پروانه طبق ضوابط خاص وجود دارد.

در ادامه این جلسه غفور قاسمپور عضو شورای اسلامی شهر کرج به بیان خدمات و اقداماتی که طی حدود یک سال و نیم از دوره کنونی شورا می گذرد، پرداخت.

وی همچنین مساعدت شورای اسلامی شهر کرج در مصوبات برای تملک املاک خیابان تهران و رفع معارضات جهت احداث ادامه پروژه پل حامی و همچنین مصوبه دیگری مبنی بر احداث یک سالن ورزشی در هر منطقه شهرداری را از جمله خدمات ارزنده شورا به شهر و شهروندان برشمرد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج نیز در خصوص نحوه بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده کلاک بالا گفت: در صورت تجمیع واحدهای مسکونی و رسیدن متراژ به حداقل معیارها، با در نظر گرفتن ضوابط و رعایت مقررات، قابلیت صدور پروانه وجود دارد و در این راستا شهرداری با نگاه مثبت سعی در تعامل با شهروندان دارد.

مهدی فاطمی در خصوص معضل فاضلاب شهری گفت: شهرداری موظف به کنترل و هدایت آبهای سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر و رفع آن در مواقع لازم است و برای رفع مشکل فاضلاب شهری، آمادگی شهرداری برای مکاتبه و پیگیری از سازمان آب و فاضلاب وجود دارد.

این مسئول در مورد احداث سالن ورزشی و مجوز نصب ۲ پل مکانیزه در سطح منطقه توضیحات لازم را ارائه داد و در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر احداث و اتصال ادامه بلوار اسکندری تا کلاک بالا گفت: به دلیل اینکه خط پروژه اتوبان شهید همت از این بلوار عبور می کند، پس از رسیدن اتوبان به محل و با در نظر گرفتن رمپهای ورودی و خروجی، بلوار ادامه پیدا می کند.

دیگر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تشکر از زحمات مدیر منطقه ۱۱ و سایر مسئولان شهرداری، در مورد احیای بافتهای فرسوده گفت: برای این منظور مصوبه کلی رای ماده ۱۲ از سوی اداره راه و شهرسازی اخذ شده و نیز در خصوص پیگیری اسناد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ مجدداً اجرایی شده و در این ارتباط نیاز به برگزاری جلسه مشترک مدیریت منطقه ۱۱ شهرداری با اداره راه و شهرسازی شهرستان کرج است.

محمد جواد کولیوند با اشاره به اینکه اجرای کامل و یکجای طرح تفصیلی در محله کلاک بالا بودجه کلانی می طلبد، بهترین راه را مشارکت مردم در پیگیری مجوزها و بهسازی تدریجی بافتهای فرسوده عنوان کرد.

وی تأکید کرد برای مرتفع کردن مشکلات مردم، هر ۳ ماه یکبار با اعضای شورای اسلامی شهر کرج جلسه مشترک برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *