• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۳:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۶۰ درصد سد زاینده رود خالی است/ پایش پیوسته وضعیت سد

Byrotit

آوریل 29, 2020

روتیتر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۵۷۱ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: بخشی از آب رهاسازی شده زاینده رود به همراه بخشی از زهاب های کشاورزی به سمت گاوخونی حرکت و به تالاب می ریزد.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت بارش های حوضه زاینده رود، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (سه شنبه- ۹ اردیبهشت ماه) میزان بارش ها در حوضه زاینده رود ۱۱۱۲ میلیمتر ثبت شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۱۲۴ میلیمتر و متوسط بلندمدت متوسط ۱۳۰۵ میلمتر بود.

وی به تداوم بارش ها در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای این هفته نیز پیش بینی بارش ها شده، همچنین میزان بارش های کوهرنگ در برخی مناطق بالاتر از نرمال و در سرشاخه های زاینده رود نزدیک به نرمال است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: میزان بارش ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده رود ۵۷۱ میلیون مترمکعب است، ادامه داد: میزان خروجی سد زاینده رود ۸۵ و ورودی آن ۱۶۵ مترمکعب بر ثانیه است.

ساسانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد مخزن سد زاینده رود ذخیره آب دارد، گفت: تحویل حقابه نوبت دوم کشت پاییزه کشاورزان اصفهان تا ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره افزایش مصرف آب شرب با گرم تر شدن هوا و همچنین در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای به صورت پیوسته وضعیت سد زاینده رود را پایش و کنترل می کند، همچنین خط قرمز وزارت نیرو تامین آب شرب پایدار است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان درباره تحویل حقابه تالاب گاوخونی نیز، گفت: بخشی از آب رهاسازی شده زاینده رود به همراه بخشی از زهاب های کشاورزی به سمت گاوخونی حرکت و به تالاب می ریزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *