• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۵:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند: طرح های عمرانی روح عدالت اجتماعی را در مناطق کرج گسترانیده است

روتیتر: شهردار کرج، بهره برداری از طرح های عمرانی در نقاط کم برخوردار شهر را به منظور ایجاد عدالت اجتماعی و تقویت محیط زندگی افراد در راستای بهینه سازی فضای فرهنگی و اجتماعی دانست و از تکمیل دو پروژه استخر و پارکینگ طبقاتی در منطقه ۵ و همچنین تقاطع غیرهمسطح کاج در منطقه یک این کلانشهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند اظهار داشت: قانون مدیریت شهری، هزینه کرد اعتبارات هر منطقه در همان نقطه است که بخش قابل توجه آن با توجه به ماهیت درآمد – هزینه ای شهرداری و استقلال مالی آن از دولت، از محل پرداخت عوارض ساکنان به دست می آید.

وی اضافه کرد: اما با توجه به سطح محرومیت در برخی نقاط و عدم توانایی در پرداخت به موقع و مناسب عوارض، با مصوبه شورای شهر برخی اعتبارات مناطق برخوردار را به این نقاط سوق داده و کوشیده ایم نسبت به تامین نیازهای این بخش بویژه در حوزه عمران تلاشی پیگیر و موثر داشته باشیم.

ترکاشوند از نمونه های بارز این پروژه ها که با صرف هزینه بالایی به اجرا در می آید را تقاطع غیرهمسطح حصارک عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در حالی با مصوبه شورای اسلامی شهر کرج و اقدامات شهرداری به اجرا درآمده است که تامین منابع احداث آن از طرح های دولتی به شمار می آید؛ اما با توجه به هزینه های سنگین تملک اراضی و تاسیس و نیز شرایط نامناسب اقتصادی و تحریم که سر دولت سایه افکنده است، این قوه ناتوان از اجرای پروژه بود.

به گفته وی، ترافیک سنگین در محل احداث تقاطع و مشکلاتی که شهروندان را در این نقطه از شهر به دردسر انداخته بود سبب شد شهرداری کرج با مصوبه ارزشمند شورای اسلامی نسبت به تامین منابع، تملک اراضی و احداث تقاطع اقدام کند که این طرح هم اکنون از سوی مشاور در حال اجراست.

ترکاشوند به پروژه های آماده بهره برداری در منطقه ۵ شهری نیز اشاره کرد و اذعان داشت: پارکینگ طبقاتی مزین به نام شهید ناصربخت، از جمله این طرح هاست که در مساحتی به متراژ یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و در سه طبقه به اضافه فضای پشت بام احداث شده است.

این مسئول گنجایش خودرو در این پارکینگ را ۱۴۴ وسیله نقلیه عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای پارکینگ طبقاتی مبلغی نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار همچنین احداث استخر شهدای گلشهر را در راستای تقویت امکانات ورزشی و تفریحی ساکنان این نقطه از شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: مساحت کل زیربنا و فضاهای جانبی این استخر حدود دو هزار متر مربع می باشد که اعتباری نزدیک به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن صرف شده است.

به گفته شهردار، طرح های مذکور هم اکنون به مرحله تکمیل و بهره برداری رسیده و ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان دولتی، استانی و شهری افتتاح خواهد شد.

همچنین تقاطع غیر همسطح کاج واقع در منطقه یک شهرداری کرج نیز فردا و پس از افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۵ مورد بهره برداری قرار می گیرد و زیر بار ترافیکی می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *