• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تجهیز حاشیه شرقی رودخانه کرج به مبلمان شهری و سیستم روشنایی/ پیاده راه، گامی برای تغییر رویکرد خودرو محوری به انسان محوری

Byrotit

مه 4, 2020

روتیتر: یکی از رویکردهای سازمان ترویج فرهنگ ورعایت پیاده محوری است که در این راستا می توان به احداث پیاده راه سازی حاشیه شرقی رودخانه کرج و گذر سبز باغستان اشاره کرد.

پیمان بضاعتی پور اظهار داشت: تجهیز مراکز گردشگری و تفریحیِ در حال احداث برای ایجاد فضایی بهتر برای حضور شهروندان است.

وی گفت: در حال حاضر عملیات نصب و جانمایی مبلمان شهری و سیستم روشنایی در پروژه گذر سبز باغستان به پایان رسیده و مجموعه این اقدامات در پارک امید و پیاده راه سازی و بهسازی حاشیه رودخانه کرج نیز در حال انجام است.

این مسئول یکی از مهمترین مشکلات کنونی کلانشهرها را محیط زیست و حمل و نقل خواند و خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای رفع این مشکل کاهش ترافیک شهری و توسعه زیرساخت ها و ترویج فرهنگ پیاده محوری است که احداث پیاده راه باغستان و حاشیه شرقی روخانه کرج با همین هدف طراحی و آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه نورپردازی مناسبِ پارک ها و فضای سبز شهر ضروری است، اضافه کرد: نورپردازی پارک ها و فضای سبز محوطه و با محیط اطراف در روشنایی و زیبایی چهره شهر نقش موثری دارد، به دنبال آن هستیم تا سیستم های روشنایی فضای سبز وسایر پارک ها را تعمیر و بازسازی کنیم.

بضاعتی پور با اشاره به این که مبلمان شهری پارک ها و بوستان های شهر با طراحی نوین و امروزی بهسازی می شوند، افزود: بازنگری مبلمان پارکها و تجهیز امکانات لازم برای استفاده عمومی شهروندان شامل رسیدگی به وضعیت روشنایی، تعمیر و رنگ آمیزی نیمکت ها و سطل های زباله، آلاچیق ها، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی، تعویض و مرمت کف پوش ها و تعمیر وسایل ورزشی و وسایل بازی کودکان و همچنین رفع المان های زائد از محوطه پارک ها در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادامه از فصل جدید بهره برداری و افتتاح پارک های محلی در مناطق کرج خبر داد و گفت: در تابستان امسال ۴ پروژه فضای سبز شامل پارک ملی ایران کوچک در محدوده میدان جمهوری، پارک امید در ورودی شرق کرج، پارک محیط بان در منطقه حصار و گذر سبز باغستان به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *