• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۴:۲۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

پیگیری ویژه خشکاندن عمدی درختان از مراجع قضایی

روتیتر: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از پیگیری جدی و قانونی خشکاندن عمدی درخت توسط افراد حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای شهر، قطع اشجار عوارض سنگینی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا زین العابدینی در گفتگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: اخیرا مشاهده شده که برخی از افراد به طرق مختلف اقدام به خشکاندن درختان از روی عمد می کنند که این اقدام به ضرر شهر و شهروندان است.

وی افزود: با توجه به ماده یک لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب به ضمیمه قانون اصلاح آن مصوب ۱۲/۱۲/۸۷ مجلس شورای اسلامی، به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، پارکها، بوستانها، باغات و نیز محلهایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.
این مسئول ادامه داد: طبق تبصره این قانون، در صورتیکه قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند، همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می رسد.
زین العابدینی یادآور شد: طبق قانون مذکور، در صورتیکه شهروندی از عمد درختی را خشک و یا قطع کند، سازمان از وی شکایت و از مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهد کرد.
مدبرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج عنوان کرد: هم اکنون در برخی از ساختمان سازیها، مالکان به دلیل عدم اطلاع از قوانین موجود، اقدام به قطع، جابجایی، هرس و یا خشکاندن درختان مقابل منزل مسکونی خود می کنند که این اقدام بدون اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۷، خلاق قانون است.
وی گفت: در زمینه قطع و خشک شدن درخت، سازمان به طور جدی با متخلفان برخورد می کند چرا که درختان سرمایه های سبز شهر و میراثی برای آیندگان هستند که باید حفظ شود.
این مسئول اظهار داشت: مالکانی که اقدام به احداث ساختمان خود می کنند، در صورت ایجاد خسارت به درختان و فضاهای سبز درون و بیرون منزل مسکونی خود، با مشکل پایان کار مواجه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *