• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۰۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات: پدیده های نوظهور شناسایی و به خدمت توسعه پایدار شهری درآیند

روتیتر: معاون اداری و مالی شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به رشد و توسعه زندگی شهرنشینی که هر روز ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد، شناسایی پدیده های نوظهور و به خدمت گرفتن آنها در مسیر توسعه پایدار شهری ضرورت واصلی مهم به شمار می رود.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، فرج الله ایلیات ادامه داد: شناخت و تقویت پدیده های نوظهور در عرصه توسعه شهری متضمن اجرای طرح های کلان عمرانی و به تبع آن کیفی سازی خدمات رسانی است که با تحقق این مهم می توان شهری آباد و مطابق با ایده آل ها و استانداردهای مطلوب را برای شهرمان کرج ترسیم کرد.

این معاون افزود: توسعه شهری که مبنا و معیار آن بهره گیری از منابع جدید و پدیده های کارآمد است، ضمن شناسایی و رفع چالش ها و فراهم آوردن زمینه های اعتلای کمی و کیفی خدمت رسانی به شهر و شهروندان، انتفاع و آبادانی را منطبق با ادبیات رشد مطلوب شهری ممکن می سازد.

ایلیات عنوان کرد: بر اساس آنچه مطرح شد، نیاز است اقدامات اساسی و منتج به نتیجه ای با هدف تعیین استراتژی های مطلوب و مناسب جهت دستیابی به توسعه شهری از سوی شهرداری کرج تدوین و تبیین شود. این استراتژی ها می تواند بستر را برای تحقق اهداف خرد و کلان شهری مهیا کند.

وی با بیان اینکه استفاده و بهره گیری از فرصتها و پدیده های توسعه ای همچنین برنامه های نظامند می تواند الگوی مطلوبی برای برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های شهری باشد، عنوان کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد، توجه به محورهای توسعه و ابعاد آن است که حجم و سهم سرمایه گذاری ها از جمله آنها می باشد.

معاون اداری و مالی شهرداری کرج، تبیین شاخص ها و عناصر و مولفه های توسعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: خدمت رسانی گسترده به طور اجتناب ناپذیری با بروز برخی نارسایی ها مواجه است که تبیین شاخص ها و رصد فرصت های سرمایه گذاری می تواند عامل مهمی در رفع چالشهای فراروی خدمت رسانی باشد.

ایلیات در پایان با اشاره به ویژگی ها و مولفه های تشکیل دهنده یک جامعه شهری، عنوان کرد: همه مشخصات و آیتم هایی که در کنار هم یک جامعه مدنی را در وسعت های شهری و یا کلانشهری تشکیل می دهند، نیاز به پویایی و به روز شدن دارند؛ درصورتی که خدمت رسانی در این مدار قرار نگیرد با نارسایی های خدمت رسانی مواجه ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *