• تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۰۰:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نقش سالن های ورزشی در بهبود زندگی شهری مشهود است

روتیتر: مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج از هزینه کرد بیش از ۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته به منظور توسعه تجهیز و بهسازی سالن های ورزشی سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: نقش سالن های ورزشی در بهبود زندگی شهری کمتر از پلها و خیابانها نیست.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،حسین سعیدی سیرایی برگزاری جشنواره ورزشی محلات را از برجسته ترین اقدامات سازمان در زمینه ترویج ورزش همگانی برشمرد که با حدود ۱۵ هزار شرکت کننده و در مجموع ۱۸ رشته برای بانوان و آقایان در گروه ها و رده های مختلف سنی به اجرا در آمد.

این مدیرعامل با اشاره به اینکه جشنواره ورزشی محلات با هدف توسعه ورزش های همگانی دو سال پیاپی در کرج برگزار شد، اذعان داشت: این مسابقات با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه شد و توانست تاثیر بسزایی در اصلاح رویکرد مردم به امر ورزش در جامعه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری کرج در ادامه به تزریق ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بازسازی و بهسازی ۱۰ سالن ورزشی اشاره کرد و گفت: با جذب این بودجه، شاهد تحولات مثبتی در راستای حذف نازیبایی ها از سالن های ورزشی هستیم.

سعیدی سیرایی عملیات نوسازی سالن های ورزشی سطح شهر را شامل: تعویض کفپوش، خرید و نصب صندلی تماشاگر، نصب ضربه گیر دیواری، انجام نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها و محوطه سالن ها، تعمیر موتورخانه، بازسازی سرویس های بهداشتی و… ذکر کرد.

این مسئول اضافه کرد: سالن های ورزشی شهدای سرحد آباد، حضرت سیدالشهداء، شهدای قلمستان، شهدای شهرداری، شهدای گلشهر، شهدای بیلقان، حضرت ولیعصر (عج)، شهدای حصارک، دلاوران و باشگاه ورزشی شهید بابایی از جمله مجموعه های ورزشی هستند که برای بازسازی و بهسازی در اولویت قرار گرفته اند و این مهم با تخصیص اعتبار مورد نیاز در بودجه سالانه در سال جاری محقق می شود.

این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد سازمان در حوزه های مختلف مذهبی، فرهنگی و ورزشی را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: اجرای برنامه های مذهبی در ایام سوگواری ائمه، برگزاری مسابقات قرآنی برای تمام سنین، برپایی غرفه های فرهنگی در روز های راهپیمایی و… از جمله اقداماتی است که سازمان در این زمینه انجام داده است.

سعیدی سیرایی همچنین از تعاملات سازمان فرهنگی با دیگر نهادهای شهری یاد کرد و برپایی همایش و کارگاه های آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، تجهیز مدارس به وسایل ورزشی و برپایی آموزش های شهروندی در محل مدارس طی روزهای تعطیل با همکاری آموزش و پرورش، کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فرهنگسرای غدیر با همکاری دادگستری و… را از تعاملات سازمان نام برد.

این مدیرعامل با اشاره به اینکه تعامل بین مسئولان می تواند به اجرای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان سرعت بخشد، اظهار داشت: در طرح تجهیز ۱۲۰ مدرسه به امکانات ورزشی، آموزش های شهروندی در زمینه فرهنگی، زیست محیطی، خانواده و… در محیط مدرسه به دانش آموزان و اولیاء ارایه می شود.

وی همچنین به تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی ورزشی با دادگستری اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه قسمتی از فرهنگسرای غدیر در اختیار دادگستری قرار گرفته و این نهاد نیز در این بخش از فرهنگسرا به شهروندان آموزش های لازم را در خصوص حفظ بنیان خانواده و دوری از آسیب های اجتماعی می دهد.

سعیدی در پایان یاد آور شد: سازمان در بخش فرهنگی نیز اقداماتی داشته که برگزاری جشنواره فیلم و موسیقی فجر از این اقدامات بوده و با استقبال شهروندان مواجه شد؛ امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد ترویج فرهنگ های مثبت ورزشی، مذهبی و فرهنگی در کلانشهر کرج باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *