• تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۰۰:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اولتیماتوم شهردار کرج به مدیران شهری برای پایان بخشیدن به ضعف های فرهنگی

روتیتر، فاطمه مولاوردی : شهردار کرج تصریح کرد: وضعیت فرهنگی کنونی کلانشهری به تاریخ و قدمت کرج به هیچ وجه شایسته این محیط نیست و مسئولان حوزه فرهنگی شهرداری باید همت بیشتری برای اصلاح شرایط مذکور به خرج دهند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج و در جمع مدیران ستادی و مناطق و مدیران عامل سازمان های تابعه مدیریت شهری این مطلب را اعلام کرد و بیان داشت: اعتبارات مناسبی در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی و همچنین تهیه و اجرای طرح های فرهنگی، دینی، ورزشی و اجتماعی مصوب شده و باید از این فرصت به دست آمده بهره برداری مطلوب را صورت دهیم.

این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و طرح های بزرگ و اساسی باید در بخش های مرتبط تدبیر و طراحی شود، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و سازمان های متبوع باید با تهیه و طراحی برنامه های مفید و موثر نسبت به اجرای آنها در سطح شهر و به صورت متوازن و هماهنگ در سطح مناطق اقدام نماید.

شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش راکد ماندن امور میان مسئولان فرهنگی شهرداری را شایسته جایگاه این کلانشهر ندانست و تاکید کرد: بخش های مرتبط باید نهایت همکاری و تلاش را برای به تحقق رساندن اهداف مدیریت شهری در حوزه فرهنگی به کار بندند.

مدیر ارشد اجرایی مدیریت شهری کرج، تعیین هویت برای شهر را یکی از مطرح ترین مباحث مرتبط با مباحث فرهنگی ارزیابی کرد و اذعان داشت: برخی موضوع باغشهری را برای هویت شهر کرج مطرح می کنند؛ حال آنکه با اندکی بررسی و تحقیق، مشخص می شود که این شهر سابقه ای بسیار جدی در حوزه های تاریخی و اجتماعی داشته و می توان از همه این تاریخچه برای هویت بخشی به شهر و ساکنان آن بهره برد.

به گفته شهردار کرج، عنوان معلولیت در سطح جهان از موضوعات شهری حذف شده است چرا که در طراحی شهر نباید اولویتی برای شهروندان قائل شد و افراد سالم از معلولان یا نابینایان تفکیک شوند. بر این اساس مناسب سازی معابر باید در همه طرح ها و طراحی ها به طور طبیعی لحاظ شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش معاونت های فنی عمرانی و شهرسازی در خصوص ارتقای دانش نیروها و مهندسان برای ارائه آموزش های مرتبط با مناسب سازی معابر بویژه در سال گذشته که با حضور اساتید ژاپنی برگزار شد، اضافه کرد: نباید از کنار این موضوع حساس و مهم به سادگی عبور کرد و ضروری است مسئولان مربوطه نسبت به اجرای کامل قوانین مرتبط اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *