• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جزئیات واگذاری زمین به خبرنگاران اراک از سوی شورای شهر

روتیتر:شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک با تخصیص زمین ۶ هزار متری انتهای خیابان هپکو به تعاونی مسکن مهر خبرنگاران جهت ساخت مسکن مهر برای خبرنگاران اراکی موافقت کرد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک با تخصیص زمین ۶ هزار متری انتهای خیابان هپکو به تعاونی مسکن مهر خبرنگاران جهت ساخت مسکن مهر برای خبرنگاران اراکی موافقت کرد.
سیدعلی قائم‌مقامی عضو شورای شهر اراک با اشاره به جلسه علنی دوشنبه شب شورای شهر اراک که با حضور هشت تن از اعضا برگزار شد، افزود: این مصوبه شورای شهر مشروط به ثبت رسمی شرکت تعاونی مذکور است چرا که این شرکت تعاونی هنوز به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: از آنجاکه ثبت شرکت‌ها برای ثبت تعاونی مسکن مهر خبرنگاران شرط معرفی زمین را مطرح کرده بود و بنا بردرخواست هیئت مدیره تعاونی، درخواست مذکور در جلسه شورای شهر مطرح شده و به تصویب شورای شهر و شهرداری اراک رسید.

قائم‌مقامی با بیان این مطلب که فرمانداری اراک ۱۵ روز فرصت دارد این مصوبه را با قانون تطبیق داده و مغایرت یا عدم مغایرت آن با قانون را مورد بررسی قرار داده و نتایج را به این شورا اعلام کند، افزود: در صورت عدم مغایرت این مصوبه با قوانین و صدور تأییدیه توسط فرمانداری، فروش زمین یاد شده به این تعاونی بلامانع بوده و تعاونی می‌تواند زمین را براساس قیمت کارشناسی روز از شهرداری اراک خریداری کند.

وی با تأکید بر اینکه تنها خبرنگاران اراکی که فاقد زمین و مسکن باشند می‌توانند جهت ثبت نام در این تعاونی و تقاضای مسکن مهر خبرنگاران اقدام کنند گفت: تعاونی ثبت شده پس از خرید زمین، دریافت پروانه، نقشه و انجام تمامی اقدامات اولیه مربوطه و ارایه پروانه دریافتی به راه و شهرسازی شهرستان اراک، از طرف این اداره جهت دریافت وام مسکن به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

قائم مقامی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود محدودیت ارتفاع در محل مورد نظر امکان ساخت بلوک‌های ۲۵ طبقه در این زمین وجود خواهد داشت و این تعاونی می‌تواند نسبت به ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در این مجموعه اقدام کند.

وی اظهار کرد: تنها خبرنگارانی می‌توانند متقاضی این واحدهای مسکونی باشند که حداقل ۶ ماه سابقه سکونت در اراک داشته باشند.

عضو شورای شهر اراک در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی یاد شده در قالب‌های تعریف شده مسکن مهر به صورت‌ واحدهای سه، دو و یک خوابه به ترتیب با متراژ ۱۳۵، ۱۰۵ و ۷۵ متری ساخته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *