• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آمادگی مدیریت شهری کرج به منظور حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی

روتیتر: همایش رونق اقتصادی پایدار در مجتمع های تجاری چند منظوره به همت مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و محققین، سرمایه گذاران و صاحبان تجربه بخش خصوصی عصر روز گذشته در محل سالن اجتماعات موسسه علوم دامی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،در این همایش یک روزه  سخنرانان، محققین و سرمایه گذاران بخش خصوصی به ارایه گزارش فعالیتها و بیان تجربیات خود پرداخته و به آسیب شناسی پایدار سازی فعالیت مجتمع های تجاری چند منظوره پرداختند.

دکتر عباسیان رئیس شورای سیاستگذاری مجتمع های چند منظوره شهر مقدس مشهد با موضوع سخنرانی «بهره برداری از مجتمع های چند منظوره و بررسی تجربه تشکیل شورای سیاستگذاری در کشور و شهر مشهد مقدس»، هادی نظری کارشناس ارشد معماری و مدیرعامل شرکت مهندسی آفرینش فضای نو و دبیر علمی همایش با موضوع سخنرانی «تاریخچه شکل گیری مجتمع های چند منظوره در ایران و استان البرز»، مهندس شاهرخ کشاورز عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران با موضوع سخنرانی «برندسازی مجتمع های ایران، معرفی اجمالی نمونه های مطرح مجتمع های چند منظوره در جهان و سپس در ایران و بررسی مزایا و معایب مراکز تجاری ایران»، مهندس حمیدرضا حسن زاده عضو انجمن بین المللی مراکز خرید ICSC و مشاور ارشد مراکز تجاری با موضوع سخنرانی «استراتژی های موفق در انتخاب محل و نوع مرکز خرید و هارمونی مناسب صنوف در مجتمع های چند منظوره»،  دکتر احمد رضا عاملی دکترای مهندسی عمران از امریکا و مدیر مجموعه مهستان با موضوع سخنرانی «مقایسه مجتمع های چند منظوره در ایران با کشور های غربی و الگوبرداری مراکز خرید مطرح دنیا از بازارهای سنتی ایران» از جمله افرادی بودند که در این همایش به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش پرداختند.
در این همایش مجید کاویانی عضو و رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج  نیز طی سخنانی اعلام آمادگی مدیریت شهری کرج را به منظور حمایت از سرمایه گذاری در حوزه تقویت اقتصاد شهری با رویکرد تسهیل گری و حمایت از بخش خصوصی علنی کرد.
عضو پارلمان شهری کرج طی سخنانی در اهمیت مجتمع های تجاری چند منظوره در مدیریت شهری گفت: احداث مجتمع های تجاری در کاهش تردد شهروندان و جلوگیری از معضل تراکم ترافیکی مهم است و ساخت هر مرکز تجاری با راه اندازی پارکینگ ها و دیگر امکانات در اطراف آن باید حداقل برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی شود. لزوم راه اندازی شرکت ها و مجتمع های تجاری با هدف کاهش معضل اشتغال نیز می تواند گامی مهم در توجه به احداث مراکز تجاری چند منظوره باشد.
عضو پارلمان شهری کرج با ارایه پیشنهادی مبنی بر تاسیس انجمن مجتمع های تجاری چند منظوره استان البرز افزود: موفقیت در هر کسب و کاری از ایده شروع شده و تا بهره برداری و در نهایت ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده ادامه دارد. موفقیت در هر کسب و کاری به امتیاز دهی مصرف کنندگان وابسته است و ارائه خدمات متنوع به تنهایی امتیاز کامل ندارد.
کاویانی در پایان افزود: ایده مراکز تفریحی تجاری و مجتمع های چندمنظوره با فرهنگ ایرانی غریبه نیست و این ایده برای نخستین بار در شهر اصفهان و در میدان نقش جهان اجرایی شد. وی درباره شکل گیری انجمن مجتمع های تجاری چندمنظوره استانی گفت: این ایده چندسالی هست که در استان به وجود آمده و هدف آن شناسایی مجتمع های مختلف در استان است.
در پایان همایش از فعالین حوزه  مجتمع های تجاری چند منظوره با اهداء لوح تقدیر و تندیس قدردانی گردید. همچنین در این برنامه مصطفی سعیدی  عضو شورای اسلامی شهر کرج، خلیلی مدیرکل کار، رفاه و تعاون و خدمات اجتماعی  استان البرز و تعدادی از مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *