• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۹:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ارتقاء فرهنگ شهروندی مهم ترین اولویت مدیریت شهری است

روتیتر:مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی را مهم ترین اولویت در مدیریت شهری دانست و گفت: تمام فعالیت های سازمان حول محور این مهم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،حسین سعیدی سیرایی  به سرفصل موضوعات مختلف فرهنگی که از سوی این سازمان پیگیری می شود اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی مهم ترین اولویت مدیریت شهری است و تمام فعالیت های سازمان حول محور این مهم اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به محور قرار دادن این موضوعات، فرهنگ سازی حفظ طبیعت در فصل بهار و برپایی جشن های نوروزی در این زمینه را از اقدامات سازمان در راستای ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی نام برد و گفت: این امر در نیمه اول سال جاری محقق شده است.

این مسئول در خصوص برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا شده در ۶ ماهه نخست سال افزود :یکی از مهمترین ویژگی های تقویم تشییع وجود مناسبت های گوناگون در طول سال است که هر کدام به نوبه خود می تواند در زمینه های تقویت روحیه و انسجام اجتماعی، تزکیه نفس و توجه به ارزش های والای انسانی و… تاثیر گذار باشد. لذا با این اندیشه برنامه های متنوعی چون ویژه برنامه های ولادت ، امامت و اعیاد بطور کامل در شش ماه نخست برگزار و ترویج روحیه نشاط اسلامی، توجه به جایگاه والای امامت و نبوت در بین شهروندان به ویژه نسل نوجوان به عنوان اصلی ترین رکن در نظر گرفته شد.

وی، برپایی جشن نیمه شعبان، مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، میلاد امام رضا(ع)  و مراسم های دهه کرامت، میلاد دخت نبی اکرم و روز زن،  برپایی ایستگاههای فرهنگی در روز قدس و مراسم تشییع شهدا و جشنواره کیک به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج امیرالمومنین با حضرت فاطمه زهرا(س) را از جمله اقدامات سازمان در حوزه فرهنگی برشمرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در ادامه افزود: توجه به نقش سازمانهای مردم نهاد، استفاده از مشارکت حداکثری مردم جهت انجام فعالیتهای اجتماعی یکی از ضرورت های جامعه امروزی است که برپایی همایش سمن با این هدف برگزار شد.

همچنین برگزاری برنامه هایی چون”  پدران آسمانی”  با هدف گرامیداشت میلاد امیرالمومنین (ع) و یاد مقام پدر،  برگزاری شب شعر “آسمان هشتم” به مناسبت میلاد امام رضا و با حضور شاعران برجسته کشوری در صحن امامزاده حسن(ع) و مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهر از دیگر برنامه هایی بود که مدیرعامل سازمان فرهنگی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار داشت:  یکی از حوزه های مورد علاقه بسیاری از شهروندان به ویژه نسل جوان و نوجوان آشنایی با علم نجوم و کهکشان است و با توجه به وجود رصدخانه نصیرالدین طوسی تحت مدیریت این سازمان در شهریورماه سال جاری برنامه ای با عنوان “عصرانه ای با طعم کیهان”برگزار و با استقبال بسیاری از شهروندان مواجه شد.

سعیدی سیرایی با یادآوری برپایی نمایشگاههای عکس با موضوعاتی متنوع در خانه هنرمندان و برگزاری جشنواره هایی چون “شهرمن سلام” با هدف آموزش علایم راهنمایی و رانندگی و ترافیک شهری، جشن الفبا، جشنواره آب و رنگ و هوای پاک و…  در شش ماهه نخست سال جاری افزود: با توجه به وجود مراکز فرهنگی فعال در سطح شهر کرج با هدف مشارکت بیشتر شهروندان، پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان،  گسترش روحیه نشاط و سرگرمی ویژه خانواده ها و فرهنگسازی لازم در زمینه های دینی اجتماعی و اخلاقی و آموزش اصول شهروندی این دسته از جشنواره ها و برنامه ها در سرتاسر فرهنگسراها و مراکز فرهنگی برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی با اشاره به فصل دوم فعالیتهای سازمان تحت مدیریت خود در زمینه ورزش گفت: همزمان با برپایی برنامه های فرهنگی و مذهبی یکی دیگر از رسالت های مهم این سازمان توجه به امر ورزش و گسترش روحیه نشاط و سلامت در میان شهروندان است،پس در طول دو فصل نخست امسال با هدف استانداردسازی تجهیزات و امکانات ورزش شهروندان تمامی سالن های ورزشی شهرداری بازسازی شده و هم اکنون بسیاری از سالن هایی که غیر قابل استفاده بوده میزبان حضور شهروندان و ورزشکاران شهر کرج است.

وی همچنین اظهار داشت: یکی از مهمترین مراکز موجود در هر جامعه ای ندامتگاهها است که ضمن توجه به باسازی اندیشه توسط مددجویان باید به پرورش روحیه ورزش و انجام امور فرهنگی به ویژه در این مراکز پرداخت و با توجه به این ضرورت و وجود ندامتگاههای متعدد در سطح استان البرز ضمن بازدید از ندامتگاه مرکزی طی انعقاد تفاهم نامه همکاری مقرر شد تا فعالیتهای گوناگونی در زمینه فرهنگی ورزشی در این مرکز انجام شود که امیدواریم مراحل اجرایی آن در شش ماه دوم سال جاری پایان یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *