• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۳:۴۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بازدید مدیرکل استاندارد البرز از آزمایشگاه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج

روتیتر: مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن بازدید از آزمایشگاه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، از نزدیک با امکانات و توانمندیهای این مرکز آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، فتانه شکرالهی در راستای بازدیدهای دوره ای از آزمایشگاه های همکار استان، به همراه رئیس اداره امور آزمایشگاه ها، و هیئت همراه، از امکانات و توانمندی های و آزمایشگاه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج بازدید کرد و در ادامه این بازدید نشست مشترکی با حضور علی سلطانی مقدم، مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج و حمید منصور کیایی مسئول آزمایشگاه و کارشناسان این مرکز برگزار شد.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در ابتدا ضمن خوشامدگویی به مدیرکل استاندارد استان البرز و هیئت همراه وی، گفت: سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج بعنوان بازوی اجرائی معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج در مقطع زمانی مشخصی به این نتیجه رسید که برای تهیه ، تحویل و تنظیم های کیفی و نظارت فنی بر عملیات اجرائی خصوصاً در عملیات زیر سازی و روسازی و بتنی و آسفالت نیاز به تشکیلات آزمایشگاهی با مسئولان زبده و مجرب دارد.

علی سلطانی مقدم در ادامه افزود: در این راستا، با پیگیری مسئولان سازمان و موافقت شهردار و معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج تأسیس آزمایشگاه در محل کارخانه عملی و ممکن شد.

وی اظهار داشت: در این خصوص آزمایشگاه سازمان عمران ونوسازی شهرداری کرج با بهره گیری از کادر متخصص و با تجربه خود علاوه بر انعقاد قرارداد با مهندسان مشاور کارآزموده،عملا تلاش کرد تا گامی موثر در افزایش کیفیت مصالح سنگدانه ای مصرفی در تولیدات آسفالتی کارخانه و مصالح مصرفی در زیر سازی و روسازی خیابانهای تازه ساخت بردارد ضمن اینکه جهت ارتقا کیفیت تولید و اجرا،دستور العمل و استاندارد های جاری در کشور ملاک عمل قرار گیرد.

لزوم افزایش همکاریها در حوزه فعالیتهای آزمایشگاهی

مدیرکل استاندارد استان البرز نیز ضمن بازدید از آزمایشگاه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، طی این نشست مشترک، گفت: این مجموعه بی شک با وجود چنین سابقه، پتانسیل بالا و توانمندی های مختلف خود، آینده ای روشن و پربار را رقم خواهد زد و باید در سطح کشور در حوزه ی استانداردسازی و تدوین استانداردهای محصولات جدید حرکت کند.

وی بر افزایش سطح همکاریها تاکید و خاطرنشان کرد: بهره مندی از عوامل و نیروهای متخصص در محیط آزمایشگاهی و همچنین آگاه و مطلع در حوزه فعالیتهای آزمایشگاهی، می تواند تاثیر بسزایی را در روند پیشبرد اهداف این مرکز داشته باشد.

در حاشیه این نشست مسئول آزمایشگاه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به اخذ و تاییدیه گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت سازمان تاکید کرد: اخذ و تمدید گواهینامه فنی تولید آسفالت از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان نخستین دارنده تمدیدیه در سطح کشور و تنها دارنده گواهینامه فنی طی دو سال متوالی چه به عنوان ارگان دولتی و چه بخش خصوصی می باشد.

حمید منصور کیایی تصریح کرد: استانداردهائی که بیشتر و بصورت غالب در آزمایشگاه این سازمان مورد بهره برداری قرار می گیرند، برگزیده از استانداردهای ملی ایران ، نشریات ۱۰۱ ، ۲۳۴ ، ۲۰۰ ، معاونت محترم راهبردی ریاست جمهوری اسلامی و استانداردهای ASTM و AASHTO و مراجع فنی پژوهشی و آموزشی asphalt institute و Aci می باشد که در شرایط بهره گیری از آنها نتایج کیفی کارهای اجرائی مستمراً مسیر صعودی کیفیّت را طی نماید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *