• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۲۰:۴۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات: اقدامات عمرانی در کرج با رویکرد اقتصاد مقاومتی انجام می شوند/ افزایش درآمد شهرداری کرج در اوج کاهش چند برابری صدور پروانه ساختمانی نسبت به دوره قبل

Byrotit

دسامبر 28, 2015

روتیتر:معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج گفت: باتدابیر ویژه اقتصادی دکتر ترکاشوندو تیم مالی شهرداری که بر پایه اقتصاد مقاومتی که مورد نظر و تاکید رهبری معظم انقلاب نیز است- شهرداری کرج توانسته است با وجود کاهش چند برابری صدور پروانه نسبت به دوره قبل افزایش درآمد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، مهندس فرج الله ایلیات با بیان اینکه شهرداری کرج توانسته به رغم کاهش قابل توجه و چند برابری میزان صدور پروانه های ساختمانی درآمد را افزایش دهد خاطر نشان کرد: این توفیقات با اتخاذ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نوآوری ها و مدیریت ویژه اقتصادی ب میسر شده است به نحوی که امروز نه تنها شهرداری کرج در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و مطالبات پیمانکاران مشکلی ندارد بلکه علاوه بر افزایش درآمد نسبت به سال گذشته توانسته ۹۹ درصد از وام های دریافتی خود را که برای اجرای پروژه های عمرانی اخذشده بود تصویه کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج اظهار داشت : تامین منابع مالی پروژه های عمرانی عظیم و رفع هزینه های جاری و بازپرداخت وام های عمرانی دریافت شده از جمله خروجی های اتخاذ سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهردرای کرج به شمار می رود.

به نحوی که شهرداری کرج در بین سایر کلانشهر های در زمینه جذب ۶۵ درصد از

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری این کلانشهر طی سال جاری گفت: اقدامات عمرانی در کرج با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.

فرج الله ایلیات به رکود صنعت ساخت و ساز در شهرداری ها طی دو سال گذشته اشاره و بیان کرد: خوشبختانه شهرداری کرج پیش بینی های لازم را در این زمینه داشته و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده است بر این اساس با هیچ گونه کم و کاستی در بودجه سال جاری مواجه نشد.

این مسئول کل بودجه پیشنهاد شده در سال جاری برای شهرداری کرج را هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت تهاتری و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پیش بینی شده که تا کنون هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان که بخش عمده ای از این بودجه را در بر می گیرد در بخش عمرانی در جریان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رکورد احداث پل در کمترین زمان ممکن در کشور به عنوان عملکرد مطلوب و درایت شهردار کرج، یاد کرد و افزود: پل شهدای پلیس شاهدی بر این مدعی است که در عرض شش ماه به بهره برداری رسید و شگفت مسئولان کشوری را به همراه داشت.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج، احداث فاز اول پل شهدای حصارک با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات ارزنده شهردار کرج برشمرد و در خصوص پروژه های در دست احداث این کلانشهر گفت: زیرگذر مهرویلا از پروژه های کلانی است که با سرعت بسیار زیاد در حال پیشرفت است و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ایلیات با اشاره به اتمام برخی پروژه ها تا پایان سال جاری، اظهار داشت: پل حامی با صرف بودجه ای نزدیک به هفت میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست که با اتمام تملک های لازم تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای اکثر پروژه های عمرانی رو به اتمام است و بی شک تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ درصد این پروژه ها به بهره برداری می رسند، به احداث یک باند اتوبان در پل فردیس با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان اشاره و اعلام کرد: با توجه به ترافیک زیاد این پل، شهرداری کرج سعی دارد سرعت تحویل این پروژه به شهروندان را به حداقل برساند.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج همچنین از بهره برداری از دوربرگردان ادامه زیرگذر دانش آموز با صرف هزینه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان دیگر اقدام عمرانی شهرداری کرج یاد کرد و افزود: این پروژه نیز تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

ایلیات در خصوص خدمت رسانی بهینه به شهروندان گفت: شهرداری کرج علاوه بر اجرای عملکرد عمرانی، خدماتی، فضای سبز و … خدمات دیگری نیز در اختیار شهروندان قرار داده که پرداخت تهسیلات از بانک شهر با بازپرداخت دوساله بدون کارمزد برای شهروندانی که به شهرداری بدهکار هستند و توان پرداخت بدهی خود را ندارند، از جمله این خدمات است تا شهروندان با امکانات حاصل بتوانند حساب خود را تصویه کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر صدور پروانه نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: سال قبل درآمد صدور پروانه ۵۵۰ میلیارد بود که امسال این درآمد به ۷۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و تهاتری رسیده و پیش بینی ما این است که هزینه صرف شده در تهاتر با یک بخش از پروژه های عمرانی محقق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *