• تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۰۱:۳۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

در نشست پسماند کرج با دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد:
ضرورت اجرای طرح های مطالعاتی جهت ارتقاء دانش زیست محیطی

روتیتر:مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر ضرورت اجرای طرح های مطالعاتی جهت ارتقاء دانش زیست محیطی در این کلانشهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مجتبی اسکندری در نشستی با مسئولان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر ارائه راهکارهایی جهت حفاظت از محیط زیست و ارتقاء دانش زیست محیطی، توجه به سلامت شهر و شهروندان را از ضروریات وظایف مسئولان شهری دانست و گفت: تحقق این مهم موجب نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست می شود.

این مسئول با پیشنهاد ارائه کلاس های آموزشی و تخصصی برای کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج جهت ارتقاء سطح دانش زیست محیطی گفت: با توجه به اینکه بیش از یک چهارم بیماری ها در سطح جهان در اثر عوامل خطرات محیطی ایجاد می شوند، ضروری است برای پیشگیری از این بیماری ها، روش های کاهش خطرات و ارتقاء سلامت شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش زیست محیطی موجب افزایش دانش و مهارت های لازم برای حفظ محیط زیست در طول زندگی می شود، اظهار داشت: این مهم به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ارتقاء سلامت در سازمان مدیریت پسماند بررسی و اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تفکیک از مبدا زباله را یکی از راهکارهای جلوگیری از بیماری های ناشی از محیط دانست و افزود: جدا سازی زباله ها نقش مهمی در سلامت محیط دارد.

شایان ذکر است در این جلسه بررسی و تبادل نظر در خصوص انجام تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به منظور انجام طرح های مطالعاتی سازمان در زمینه های بهداشتی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *