• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۳:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فیض خبر داد:
۹۵ درصد از بودجه های شهرسازی منطقه ۴ کرج طی سال گذشته محقق شد

روتیتر: مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج در تشریح عملکرد حوزه شهرسازی و معماری این منطقه طی سال ۹۴ به صدور بیش از هزار و ۴۰۰ پایانکار و تمدید پروانه های ساختمانی اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد از بودجه پیش بینی شده برای صدور پروانه های ساختمانی و فروش تراکم نیز در سال گذشته محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، سید رضا فیض گزارشی از عملکرد حوزه شهرسازی و معماری منطقه ۴ شهرداری کرج طی سال ۹۴ را ارائه داد و عنوان کرد: برغم رکود ساخت و ساز در سطح ملی طی سال گذشته اقدامات مطلوبی در این زمینه در سطح منطقه اجرایی شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج اظهار داشت: بر این اساس ۹۰ مورد پروانه که شامل ۱۰۶ هزار مترمربع بناهای تجاری و مسکونی و ۴۴ هزار مترمربع عرصه تحت پروانه است صادر شد که نسبت به سال پیش با تعداد ۱۲۲ پروانه صادره این میزان دو هزار مترمربع کاهش یافته است.

این مسئول گفت: تعداد پایانکارهای صادره، عدم خلاف و تمدید پروانه های ساختمانی نیز هزار و ۴۰۰ مورد بود که حدود ۴۰۰ مورد بیشتر از مشابه سال ۹۳ پایانکار صادر شد.

وی ادامه داد: بودجه پیش بینی شده برای پروانه ساختمانی صادره و فروش تراکم در سال ۹۴ هم حدود ۱۶ میلیارد ریال بود که در سال گذشته بیش از ۹۳ درصد و در حدود ۱۵ میلیارد ریال درآمد صدور پروانه ساختمانی داشته ایم که با توجه به روند رکود ساخت و ساز در نوع خود قابل توجه می باشد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج گفت: با توجه به بودجه پیش بینی شده در قسمت جرائم کمیسیون ماده صد که حدود ۳۵ میلیارد ریال بود ۱۰۰ درصد این بودجه در قسمت تخلفات ماده صد وصول شده است.

فیض یادآور شد: در روند مطالعه طرح تفصیلی شهر کرج و منطقه ۴ شهرداری این کلانشهر توسط مشاور مربوطه برداشت میدانی پلاکها به اتمام رسید و مورد تائید منطقه قرار گرفت که پوسته گذاری آن از نظر کاربریهای مورد نیاز در حال انجام می باشد و در سال ۹۵ هم مقرر شده بر اساس زمانبندی تا پایان سال طرح تفصیلی جدید کرج به مناطق ابلاغ شود.

تهیه تراکت تبلیغاتی در بافت های فرسوده منطقه که حدود ۱۰۸ هکتار می باشد و توزیع این تراکت ها به منازل سطح منطقه و آگاه ساختن شهروندان از امتیازاتی که در این بافت ها در نظر گرفته شده نظیر وام های با سود چهار درصد، خدمات مهندسی و … از دیگر اقدامات حوزه شهرسازی و معماری منطقه ۴ شهرداری کرج بود که این مسئول به آنها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: جذب بودجه ۹۵ درصدی در آیتم های درآمدی شهرسازی منطقه نظیر عوارض ناشی از صدور پروانه، عوارض مازاد بر تراکم، جرائم کمیسیون ماده صد و تنظیم فرم های کمیسیون ماده صد در قالب طرح تبدیل و بررسی میدانی نیز محقق شده است.

فیض در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته طرح تبدیل در حوزه شهرسازی و معماری منطقه و ارسال بیش از ۶۰ هزار مترمربع تخلف زیربنایی در سال ۹۴ به کمیسیون ماده صد نیز از اهم اقدامات حوزه مذکور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *