• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۲:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

باعستانی تاکید کرد:
مقابله با معضل تکدی گری با فرهنگ سازی و آگاهی بخشیِ شهروندان محقق می شود

روتیتر: عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید با معضل تکدی گری که امروزه به صورت حرفه ای توسط باند متکدیان اداره می شود مقابله کرد و مردم را با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از عواقب برخورد احساسی با این افراد آشنا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر، محمد صادق باغستانی با حضور در نمایشگاه آسیب های تکدی گری با عنوان “زخمی کهنه زیر پوست شهر” اظهار داشت: متاسفانه امروزه این معضل به صورت حرفه ای توسط گروهی از افراد اداره می شود که آسیب های زیادی را به همراه داشته و کودکان و نوجوانان را بعضا به این مسیر می کشاند.

وی افزود: گسترش این روند به گونه ای است که افراد متکدی در ادامه انجام تکدی گری به سمت فروش مواد مخدر و سرقت های خرد رو می کنند که معضلات اجتماعی را افزایش داده و آسیب های جدی را به جامعه تحمیل می کند.

این عضو شورا با بیان اینکه برخی از کلانشهر های کشور با تمهیدات ویژه توانسته اند با این معضل اجتماعی به درستی برخورد کنند و موجب کاهش و حذف آن در کلانشهر خود باشند، گفت: این اقدام متاسفانه در کلانشهر کرج صورت نگرفته است.

باغستانی با بیان اینکه تکدی گری آسیب های اجتماعی زیادی را به شهر تحمیل می کند، افزود: باید کلیه نهادهای ذیربط همچون نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر دستگاه های مرتبط با همکاری و هماهنگی و با برنامه ریزی مدون و قابل اجرا بتوانند این معضل را در شهر کاهش داد.

به گفته باغستانی مردم ما به علت برخوردهای احساسی و همدردی با کودکان متکدی اقدام به کمک مالی به این قشر می کنند که این عمل موجب افزایش تعداد متکدیان می شود؛ بر این اساس شهروندان باید در اجرای کاهش معضل متکدی گری و آسیب های اجتماعی دستگاه های اجرایی را همراهی کنند.

این عضو شورا هدف از برگزاری نمایشگاه آسیب های اجتماعی را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص عدم حمایت آنها به متکدیان عنوان کرد و افزود: امید است، اقدامات این چنینی گامی باشد برای اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی که شهر را گریبانگیر خود کرده است.

وی تاکید کرد: شهروندان می توانند کمک های مالی خود را به نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و … که افزاد مستضعف و نیازمند را تحت پوشش می دهد داشته باشند تا بتوان هزینه های سنگین تکدی گری در شهر را ریشه کن کرده و موجب کاهش جرم های متعدد در سطح شهر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *