• تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰۴:۲۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عربیان:
شتاب زدگی در توسعه فرهنگی، اهداف را به تعویق می اندازد

روتیتر: مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: توسعه فرهنگی نیازمند شناسائی شرایط موجود و آگاهی از نیازها و کاستی ها می باشد تا از این طریق امکانات لازم بر اساس اهداف فرهنگی و توجه به جامعه هدف به شرایط مطلوب برای ارتقاء فرهنگی در جامعه دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،حسین عربیان عنوان کرد: با توجه به تنوع موضوعات فرهنگی و در برگیری مسائل مختلف توسط این حوزه، به منظور توسعه فرهنگی جامعه تمامی نهادها و سازمانهای ذیربط باید برای تحقق اهداف مشترک وحدت رویه بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج اظهار داشت: برای محقق شدن سیاست های فرهنگی نیازمند آن هستیم تا تمامی نیازها و کاستی های فرهنگی را در سطح جامعه، ارگانها، دستگاهها و… شناسایی کنیم و بر این اساس طرح هایی را ارائه دهیم که تمامی جامعه هدف را در بر بگیرد.

عربیان، افزود: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز به دنبال آن است تا با توجه به بررسی های میدانی از امکانات و نیازهای فرهنگی تمامی نقاط شهر کرج آگاهی پیدا کند و بر این اساس به شکلی برنامه های فرهنگی خود را تدوین کند تا اماکن، طرح ها و امکانات فرهنگی بطور مساوی و عادلانه در سطح این کلانشهر توزیع و اجرایی شود.

این مسئول، گفت: اتخاذ تصمیمات و تمهیدات شتاب زده در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح کلان و خرد نه تنها موجب رسیدن به اهداف این حوزه نشده بلکه مسیر رسیدن به شرایط مطلوب را نیز سخت می کند و عدم توسعه فرهنگی را در سطح گسترده تر به دنبال دارد.

وی، ادامه داد: بخشی از مسائل در بحث ارتقاء سطح فرهنگی به مباحث مالی و بودجه ای بر می شود اما عمده مشکلات در این زمینه با تغییر دیدگاه و استفاده از تفکرات و روش های نوین میسر می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت شهری کرج به دنبال آن است تا با ارائه برنامه ها و طرح های فرهنگی از سوی مناطق، سازمانهای تابعه و این سازمان که با وحدت رویه مشخصی تدوین شده است، ابزارها و شرایط لازم را برای ارتقاء فرهنگ شهرنشینی این کلانشهر در اختیار آنها قرار دهد و در این زمینه از تمامی پتانسیل خود استفاده کند تا بتوانیم هویت فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را صیانت کرده و به بهترین نحو آنرا ترویج نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *