• تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۰۰:۴۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بمناسبت ۱۳ رجب: روز پدر :
میلاد شاه مردان عالم امام علی (ع)/ روز تکیه گاه روزهای خوشی و ناخوشی زندگی

Byrotit

آوریل 20, 2016

روتیتر: ۱۳ رجب ؛ خجسته سالروز میلاد باسعادت و سراسر خیر و برکت مولود عظیم الشأن کعبه ؛ حضرت امام علی ابن ابیطالب ( علیه السلام )، و روز بزرگداشت ” مقام پدر ” است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،حضرت امام علی (ع) در روز جمعه ۱۳ رجب در سال عام الفیل در مکه معظمه دیده به جهان گشودند. پدر گرامیشان ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم و مادر عزیزشان هم فاطمه بنت اسد فرزند هاشم می باشند.

ولادت آن حضرت (ع) به طور عجیب و بی سابقه ‏اى ، در درون خانه کعبه به وقوع پیوست: فاطمه بنت اسد، به هنگام درد زایمان، راه مسجدالحرام را در پیش گرفت و خود را به دیوار کعبه نزدیک کرد و چنین گفت: ” خداوندا ! به تو و پیامبران و کتابهایی که از طرف تو نازل شده اند و نیز به سخن جدم ابراهیم، سازنده این خانه ایمان راسخ دارم. پرودگارا ! به پاس احترام کسی که این خانه را ساخت و به حق کودکی که در رحم من است، تولد این کودک را بر من آسان فرما ! ”

لحظه ای نگذشت که دیوار جنوب شرقی کعبه در برابر دیدگان عباس بن عبدالمطلب و یزید بن تعف شکافته شد.فاطمه بنت اسد، وارد خانه کعبه شد و دیوار بسته شد. فاطمه تا سه روز در شریفترین مکان مهمان خدا بود و نوزاد مبارک خود را به دنیا آورد. سپس همان شکاف دیوار کعبه، دوباره بسته شد و فاطمه بنت اسد به همراه مولود عزیز ش بیرون آمد و گفت: ” پیامی از غیب شنیدم که نامش را ” علی ” بگذار.

آن گاه؛ فاطمه بنت اسد روی به خانه نهاد. شخصی به سرعت خود را به ابوطالب و خانواده او رساند و بشارت ولادت علی (ع) را داد. همه خانواده که در پیشاپیش آنها حضرت محمد مصطفی (ص) قرار داشتند به استقبال فاطمه و نوزادش آمدند. حضرت محمد (ص) ، نوزاد را در بغل گرفت و اذان و اقامه در گوش مبارک ایشان خواندند.

در کشور عزیزمان ایران ۱۳ رجب زادروز حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان روز پدر نامیده شده است و در بسیاری کشورهای دیگر روز پدر سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است.روز مرد بر همه مردان واقعی مبارک.به امید اینکه مرام و مردانگی خویش را همچون مقتدای غیرتمندشان مولا علی(ع) در زندگی حفظ و تداوم بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *