• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۴:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:
ضرورت استفاده شهرداری‌های استان از اتوماسیون اداری

روتیتر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت استفاده شهرداری های استان به ویژه شهرداری کلان‌شهر کرج از اتوماسیون اداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، هیربد معصومی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات معاونت فنی استانداری البرز در راستای تحقق دولت الکترونیک، اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت و حساسیت های موجود در استان، تحقق دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه این مسئولیت به عهده معاون توسعه مدیریت استانداری است اما در حوزه معاونت عمرانی نیز با همکاری شهرداری ها این موضوع دنبال می شود، افزود: در حوزه شهرداری ها تلاش هایی در حال انجام است و به سبب فراهم تر بودن زیرساخت ها، این امر از شهرداری کرج آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر لزوم پیشروی شهرداری ها به سمت اتوماسیون کامل اداری تاکید کرد و گفت: باید دخالت کاربر محدود شود و تمامی اقدامات به صورت سیستمی صورت گیرد و در این راستا شهرداری ها باید فعالیت های مربوط به تصدی گری را برون سپاری کنند.

وی تصریح کرد: لزومی ندارد شهرداری بدنه سنگین و حجیمی داشته باشد چرا که این امر از تحرک شهرداری می کاهد. شهرداری ها باید دارای بدنه ای سبک، چالاک و تخصصی باشند و فعالیت های تصدی گری مانند صدور پروانه و انواع گواهی ها نباید با مراجعه مردم صورت پذیرد.

معصومی دفاتر پیشخوان دولت را نهادی برای انجام چنین فعالیت هایی برای ارباب رجوع در حوزه های مختلف یاد کرد و افزود: باید محل رجوع افراد را به یک اداره گسترش دهیم که این تمرکززدایی به کاهش ترافیک نیز کمک می کند.

وی اظهار کرد: برای اجرای این امر به اقدامات تخصصی و فنی خاص نیازمندیم و طرح های توسعه شهری باید در محیط GIS تهیه و آموزش داده شود و مقرر شده جلساتی در این خصوص با مدیریت شهری کرج برگزار شود.

معاون عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه این اقدام محیط را برای پرسنل شهرداری امن و شفاف می کند، گفت: با این اقدام شهرداری به اتاقی شیشه ای و بزرگ تبدیل می شود که تمامی فعالیت های آن برای دستگاه های نظارتی و شورای شهر کاملا مشخص و قابل کنترل است و این امر به مدیریت کمک بسزایی می کند.

وی در پایان تصریح کرد: از برنامه هایی که به صورت جدی توسط معاونت فنی استانداری البرز پیگیری می شود بحث اتوماسیون شهرداری های تابع استان البرز است که از کرج آغاز می شود و به سایر شهرداری ها تسری می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *