• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۲۲:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

خدابین مطرح کرد:
مودیان برای پرداخت بدهی های شهرداری تسهیلات بانکی دریافت می کنند

روتیتر: مدیر منطقه ۱ شهرداری کرج از تشکیل کمیته درآمدی با همکاری واحدهای حراست، بازرسی، اجرائیات، حقوقی، ماده ۱۰۰ و دستگاههای نظارتی این منطقه به منظور بررسی پرونده های بدهکاران به این دستگاه که بالای صد میلیون تومان است خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، مصطفی خدابین گفت: جلسات این کمیته درآمدی هر ۱۵ روز یکبار برگزار می شود و بر اساس مفاد و پیگیری های این کمیته مراحل مختلف مانند اخطار، ابلاغ و در نهایت قطع انشعاب برق ساختمان بدهکارانی که بدهی آنها به شهرداری بالای یکصد میلیون تومان است به اجرا در می آید.

مدیر منطقه ۱ شهرداری کرج با اشاره به اینکه این دستگاه به عنوان نهاد غیر دولتی می بایست بدون اتکا به بودجه و اعتبار دولتی، تمامی برنامه ریزی برای ارائه خدمات و اجرای پروژه ها را از محل درآمدهای خود انجام دهد اظهار داشت: عدم همکاری شهروندان در پرداخت بدهی های خود منجر به بروز مشکلات و تبعاتی در اجرای پروژه های عمرانی، فضای سبز و سایر خدمات می شود.

خدابین خطاب به بسیاری از شهروندان که بدهی های خود را به شهرداری پرداخت نمی کنند گفت: در صورت تعلل و بروز مشکلات برای ارائه خدماتی نظیر جمع آوری زباله که حافظ سلامت شهروندان است همین افراد شهرداری را مسئول نقص در ارائه خدمات معرفی می کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: برخورد جدی و قطع انشعاب برق ساختمان این شهروندان می تواند در وصول مطالبات شهرداری تاثیر بگذارد که بر همین اساس و با توجه به دستور اخیری که از طریق واحد حقوقی از معاونت دادستان شهرستان کرج اخذ شده است به ۱۰۰ درصد پرونده های بدهکاران شهرداری که اقدامی در خصوص پرداخت بدهی های خود نکرده اند ورود پیدا کرده و پس از طی مراحا اخطار و ابلاغ اقدام به قطع ساختمان آنها می نماییم.

وی در ادامه از تداوم اجرای طرح بسیار خوب ارائه تسهیلات بانکی به مودیان شهرداری در سال ۹۵ خبر داد و خواستار مراجعه شهروندان بدهکار به این دستگاه برای استفاده از این تسهیلات شد و در این خصوص یادآور شد: بر این اساس در این طرح مودیان به بانک شهر معرفی می شوند و تا ۲۴ ماه این اقساط بدون سود بوده و اگر مودیان شرایط پرداخت ۲۴ ماهه برایشان مشکل باشد می توانند بدهی خود را تا ۳۰ ماه با سود ۳ درصد و تا ۳۶ ماه با سود ۶ درصد تقسیط نمایند.

مدیر منطقه ۱ شهرداری کرج در پایان با اعلام اینکه انعقاد این تفاهم نامه و استفاده از آن کاملا و در هر شرایطی به نفع شهروندان و مودیان است عنوان کرد: پیش از این اگر شهروندان بدهی های خود را به شهرداری تقسیط می کردند ماهیانه ۱/۵ درصد سود تعلق می گرفت اما طبق تفاهم نامه فعلی و پس از معرفی مودی به بانک ۲۳ درصد از کل بدهی کسر و مابقی تا ۲۴ ماه بدون حتی یک ریال سود تقسیط می شود و مبلغ نهایی توسط بانک به حساب شهرداری واریز و تسویه حساب برای مودیان صادر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *