• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۵۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دکتر ترکاشوند:
پویایی روابط عمومی استفاده از پتانسیل‌های تخصصی منابع انسانی است

روتیتر: شهردار کرج گفت: پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیل‌های تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواسته‌های آنها صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، علی ترکاشوند ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، عنوان کرد: تدوین الگوی ایده‌آل برای فعالیت روابط عمومی‌ها همچنین توجه و لحاظ کردن موضوع مهم ضرورت استفاده از ظرفیت افراد حرفه‌ای و توانمند در ساختار روابط عمومی از جمله نکات بسیار ضروری است که کارگزاران برای ارتقاء ساختار روابط عمومی‌ها به آن نیاز دارند.

وی، افزود: طبق نظریه کارشناسان این علوم، چالش‌های روابط عمومی در ایران در بخش تشکیلات، اعتبارات، آموزش، نحوه عمل، نیروی انسانی، نبود تشکل‌های حرفه‌ای کافی و… خلاصه شده است.

ترکاشوند با بیان پیشنهاداتی برای عبور از چالش‌های روابط عمومی، تصریح کرد: برای عبور از این چالش‌ها پیشنهادات مختلفی نیز بیان می‌شود که قانونمند کردن مسوولیت‌ها و حرکت به سمت حرفه‌ای بودن در حوزه روابط عمومی از مهم‌ترین آنها است.

وی ادامه داد: آنچه امروز روابط عمومی‌های سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های فعال در جامعه مدنی صرف نظر از نوع مسوولیت‌ها اعم از خدماتی، نظارتی، اجرایی و… به آن نیاز دارند، پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیل‌های تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواسته‌های آنها صورت پذیرد.

ترکاشوند با بیان اینکه در هر حوزه‌ای نبود تفکر و تلاش آسیب و تهدیدی جدی برای سازمان و خدمات‌رسانی توسط آن محسوب می‌شود، اضافه کرد: از دیگر بحران‌هایی که روابط عمومی‌ها را در بر می‌گیرد، دچار شدن به روزمرگی و گره خوردن با کارهای عادی و جاری است. در توضیح تاثیر این چالش در روابط عمومی‌ها می توان گفت، این امر باعث می‌شود روابط عمومی‌ها از برنامه‌ریزی‌های کلان و استراتژیک غافل شوند و کارکرد اصلی و مهم آنها مغفول بماند.

شهردار کرج با بیان اینکه جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است، ادامه داد: همه سازمان‌ها و ادارات به یک واحد روابط عمومی منسجم، پویا و قدرتمند و مهمتر از همه به روابط عمومی دانشی نیازمندند تا با تجمیع افکار عمومی نسبت به شکل‌گیری و جهت‌گیری افکار عمومی با هدف آگاهی رساندن از فعالیت‌های سازمان اقدام کنند؛ رسیدن به این مهم کارآمدی حوزه روابط عمومی را مشخص می‌کند.

ترکاشوند ادامه داد: روابط عمومی در دیدگاه بسیاری از متخصصان “تلاش آگاهانه برنامه‌ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن تفاهم میان یک سازمان و عموم افراد جامعه است؛ خواه آنکه این افراد مخاطب خاص آن سازمان باشند یا این که افکار عمومی تلقی شوند که به عنوان بخشی از اتفاقات و پویایی‌های جامعه اخبار مربوط به آن سازمان را دنبال می‌کنند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *