چه کسی جلوی حذف مدیران بومی ، متخصص،متعهدو ولایی و انتصاب های اتوبوسی، فاقد صلاحیت وخانوادگی استاندار البرز را می گیرد؛

مرگ امید ، تدبیر و اعتدال در انتصاب هاب استاندار البرز/حذف بومی های متخصص و ارزشی و انتصاب بی تجربه ها ، اتوبوسی ها و فاقد صلاحیت ها

روتیتر: تغییر مدیران توسط مسوولان ارشد بویژه استانداران در هر استانی حق مسلم و بایسته استانداران به مشار می رود که قابل احترام ، پذیرش و توجیه و از اصول اولیه مدیریتی به شمارمی رود؛ واقع آنکه در عرصه های سیاسی این تغییرات قابل پیشبینی است.

اما حذف مدیران و تغییر آنان پیش شرط های قانونی و بایسته و عرفی دارد که التزام به آنها نیز شرط کافی تغییرات به شمار می رود. در  تغییر مدیران بی تردید در انتخاب بین مدیران بومی و غیر بومی (که اصطلاحا به آنان مدیران اتوبوسی عنوان می شو)د  در شرایط مساوی از نظر تخصص، تجربه ، تعهد و کارنامه  هم حتی می بایست به حفظ مدیران بومی ختم شود. چه سیستم در شرایطی باید زیر بار هزینه تغییر مدیران برود که گزینه های جایگزین دارای ویژه گی های اجرایی ، تخصصی ، سوابقی و سیاسی و توانمندی خاص و بی بدیلی باشند . این تغییرات در شرایط جایگزینی شرطی لاینفک دارد و آن هم رعایت قانون است .که متاسفانه در مورد انتصاب برادر و پسر مهندس طاهری به عنوان مدیر کل و معاون مدیر کل رعایت نشده است.

در البرز بویژه از زمان تاسیس استانداری تغییر مدیران همواره به یکی از پر چالش ترین موضوعات تبدیل شده است. آنجا که پای تغییر و جایگزینی مدیران بومی می شود افکار عمومی ، نخبگان و علمای استان البرز همواره توقع دارند تا گزینه های جایگزین دارای ویژه گی های منحصر به فردی باشند . اما در زمان استانداری عربیان این موضوع چون کم تر رعایت می شد و چند مدیر کم سابقه به سمت های مهمی گمارده شدند انتقاد ها نسبت به عملکرد دکتر عربیان با آن ویژه گی های منحصر به فرد افزایش یافت تا منتهی به کوچ برخی ازمدیران شد.

این موضع اما سبب نمی شود که  استاندار جدید و محترم البرز جناب آقای مهندس طاهری در تغییرات و جابجایی ها فقط به فکر تغییر مدیران مورد انتقاد که تعدادشان اندک و انگشت شمار است با هر قیمت ممکن و با هر روش قانونی یا غیر قانونی و با هر گزینه جایگزین باشد و به تغییرات پر انتقاد تر و اامید کننده تر تن در دهد.

استاندار جدید البرز اما از بدو ورود و تنها در یک روز اقدام به عزل معاونان و چندین مدیر کل و معاون مدیر کل کرد . نه اینکه این تغییرات محل مناقشه و چالش باشد بلکه گزینه های جایگزین و آنهم کارنامه ، سوابق و توانمندی آنها وروش تغییر آنها است که انتقاد ها را بیش از زمان استانداری دکتر عربیان برانگیخته است و از همه مهمتر روش و گزینه های انتصاب مدیر کل حوزه استانداری و معاون مدیرکل حوزه استانداری انتقاد ها را تا ایجاد تب ۴۲ درجه در استان بالا برده است که در فرصتی دیگر به صورت تفصیل به بررسی و اگر ممکن باشد نقد آن می پردازیم.

استاندار البرز در ۸ حکم صادره برای معاونت ها و مدیران کل و مشاوران اقدام به برکناری برخی معاونت های استانداری کرده است که علاوه بر سوابق درخشان و قابل اتکا از نیروهای ارزشی ، خانواده های شهید و متخصص و متعهدو ولایی به شمار می روند.  یعنی همان شرایطی که وزیر کشور و رییس جمهور محترم و علمای شهر بر آن ویژه گی ها و شاخص ها تاکید داشته و دارند.

مهندس طاهری در این اقدام بدون در نظر گرفتن قانون استخدامی و صدور احمام مدیریتی و معاونت و حتی بدون در نظر گرفتن شاخص هایی که در هر دولتی لازم الاجرا و وملزوم الاحکام است اقدام به انتصاب برادر ، پسر و دوستان نزدیک خود در پست های مهمی کرده است که نسبت به گزینه های پیشین نه تنها ویژه گی های ارجح تری ندارند بلکه دارای ضعف های کارنامه ای و عملکردی می باشند . فارغ از معاونین برنامه ریزی ، توسعه منابع و مدیر کل حوزه استانداری و معاونش که برادر بازنشسته  و پسر ۲۲ ساله اش بدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ ارگانی آن سمت ها را در اختیار گرفته اندمعون عمرانی جدید استانداری نه تنها دارای شرایط برشمرده نیست بلکه دارای کارنامه مسئله دار، پر از انتقاد و نا موفق است . مجید سریزدی ناموفق که در زمان ۱۸ ماه تصدی شهرداری کرج انتقاد ها و مسایل بسیاری را برانگیخت و انتقاد ها  از عملکرداو به قدری زیاد شده بود که همه خواهان رفتن او از شهرداری بودند ،جایگزین مهندس حدادپور برادر شهید شد که ۳ سال سابقه معاونت برنامه ریزی فرمانداری ویژه کرج، ۲ سال سابقه مدیرکبی تعاون رفاه و تامین اجتماعی ، یک سال سابقه معاونت عمرانی استانداری البرز ، سابقه رییس حراست فرمانداری کرج و ده ها پست دیگر است و .. شده است .

مظفری جایگزین امیر یزدی شد که نگارنده بیشترین انتقاد ها را به وی داشت اما امیر یزدی سابقه بازرسی شهرداری کرج ، ۲ سال معاونت برنامه ریزی استانداری البرز و ۴ سال عضویت در شورای کلانشهر کرج را داشته  و از نیروهای ارزشی این شهر بود اما مظفری جایگزین او شد که بالا ترین سمتش ریاست روابط عمومی سازمان گسترش صنعت و معدن بوده وکاملا با نیاز های تخصصی استان البرز نا آشنا و بیگانه است .

صداقت زاده معاون سیاسی منصوب استاندار البرز جایگزین رجبی شده است که سال ها سابقه معاونت سیاسی چندین  استانداری را در کارنامه خود داشت و رستم زاده به همین شکل .

مدیر کل حوزه استانداری و معاونش که هر دو بر خلاف قانون و به صورت غیر قانونی منصوب شده اند چراکه بازنشسته ها و افراد فاقد قرارداد استخدامی با نهاد های دولتی نمی توانند پست های سازمانی اخذ نمایند فارغ از اینکه انتصاب این دوفرد که اولی برادر استاندار البرز و دومی پسر وی است عین انتصاب های خانوادگی بدون در نظر گرفتن معیار های شایسته سالاری هستند .

استاندار البرز اما به رغم تمامی موانع توصیه ای علما و رییس جمهور محترم و وزیر کشور و همچنین موانع قانونی اقدام به صدور احکام مدیریتی و سازمانی برای این افراد کرده است .

این اقدامات استاندار البرز موجی حذف مدیران بومی ، ارزشی ،ولایی، متخصص و با کارنامه مثبت و قابل اتکا و دفاع و جایگزین یآنها با افراد کم سابقه ، فاقد تخصص و کاملا نا آشنا به ویژه گی های البرز و کرج نشان می دهد که مهندس طاهری هیچ توجهی به توصیه های مسوولان ارشد دولت تدبیر و امدی و اعتدال و علما و بزرگان شهر که بیان کننده خواسته های مردم و افکار عمومی هستند ندارد و برای انتصاب دوستان و اعضای خانواده خود حتی حاضر است دست به حذف موفق ترین مدیران بومی ، متعهد و متخصص و با تجربه مفید استان البرز که سرمایه های این استان شهید پرور هستند بزند.

اوج عملکرد استاندار البرز در انتصاب غیر قانونی  اعضای خانواده فاقد سابقه مفید و انتصای برخی افراد فاقد صلاحیت و بی سابقه مرتبط و غیر متخصص و غیر وبمی و نا آشنا به نیاز ها و اولویت های استان البرز نمایان شد و براساس اخبار  واصله حذف  مدیران بومی  متهعد ،متخصص و ولایی و با سابقه استان البرز   و انتصاب مدیران اتوبوسی و غیر بومی  با شرایط مذکور ادامه خواهد داشت . استاندار البرز بر خلاف مخالفت اقشار مختلف جامعه ، علما ، بزرگان ، نخبگان ، مردم و بر خلاف توصیه ها و مشی دولت تدبیر و امید که همه به تدبیر این دولت امید وار و اعتماد دارند همچنان اصرار دارد که این تغییرات نا امید کننده از تدبیر و اعتدال دولت امید دکتر روحانی را ادامه دهد .

این نوع عملکرد استاندار البرز در موضوع انتصاب ها بی تردیدمرگ انید ، تدبیر و اعتدال را در عملکرد مهندس طاهری برای همگانبه تصویر کشانده است یعنی مشیی که کاملا بر خلاف سیاست ها و عملکرد دولت سازدهم یعنی دولت تدبیر و امید و اعتدال است و از همین جهت است که می بایست آقایطاهری از سوی رییس جمهوری و وزیر کشور مورد بازبینی اساسی قرار گیرند.

در این شرایط مردم ، علمای و نخبگان  استان شیهد پرور البرز ار نماسندگان مجلس و رییس جمهور ایران می خواهند تا ترمز این انتصاب های غیر قانونی و فاقد صلاحیت، خانوادگی، بی معیار و حذف مدیدران بومی ، متعهد، ارزشی ، ولایی و توانمند استان البرز را که متاسفانه توسط استاندار دولت تدبیر و امید در حال انجام است ،را بکشند و مانع از تداوم حذف غیر اخلاقی و غیر قانونی این مدیران شوند. چراکه این مدیران اکثرا توانمند و دارای کارنامه ای موفق و قابل دفاع هستند.

بی تردید تداوم این روند نه تنها مشی و وعده های دولت یاردهم در استان البرز را مورد تردید قرار میدهد بلکه  امید و تدبیر و اعتدال دولت دکتر روحانی را که در تمامی حوزه ها امید ایجاد کرده است را در اذهان مردم شهید پرور استان البرز مورد سوال های جدی قرار می دهد . چراکه مردم شریف این استان از دولت یازدهم توقع دارند تا همچون سایر استان ها و سایر بخش ها که توانسته در این مدت کوتاه از آغاز فعالیتش آثار مثبتی ایجاد کند در این استان نیز آثار مدیریتی مثبت وامدوار کننده ای حتی در بخش انتصاب ها ایجاد کند . در این شرایط امید می رود که رییس جمهور فهیم و موفق دولت تدبیر و امید با این گونه انتصاب ها و عملکرد استاندار البرز برخوردی تغییر گونه داشته باشند تا امید مردم این استان هنچنان استوار تر به  دولت یازدهم شود. انشاءالله

By rotitr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *