• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۰۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیرکل جهادکشاورزی البرز:
بیش از ۶ درصد محصولات دام و طیور کشور در البرز تولید می‌شود

روتیتر: کرج – مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه ۶.۱ درصد محصولات دام و طیور کشور در استان البرز انجام می شود، گفت: البرز در بخش تولید شیر صنعتی در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، سیدمجید موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که ظهر چهارشنبه در محل سالن جلسات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: به طور متوسط در کشور از یک هکتار زمین کشاورزی ۶.۲ تن محصول زراعی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین از هر یک هکتار زمین کشاورزی در استان البرز ۳۱ تن محصول تولید می شود که این امر ۵ برابر میانگین کشوری است، افزود: در بحث تولید محصولات باغی در مساحت مذکور میانگین کشوری تولید ۱.۶ تن است که این مهم در استان البرز به طور میانگین ۱۹.۵ تن برآورد شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنها نیم درصد از سطح زیرکشت کشور در استان البرز واقع شده اما این استان موفق به تولید بیش از ۲.۲ درصد کل محصولات بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه ۶.۱ درصد محصولات دام و طیور کشور در استان البرز تولید می شود، تصریح کرد: البرز در بخش تولید شیر صنعتی در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش آبیاری تحت فشار متوسط اقدامات انجام شده در این حوزه نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: این امر از ۴۷۰ هکتار به هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری پروژه های متعددی در بخش کشاورزی در دستور کار داریم، گفت: اصلاح الگوی مصرف آب و اجری پروژه های ۹ گانه از جمله مهم ترین این اقدمات محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *