• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند عنوان کرد:
عمل راستین مدعیان عشق به حضرت حجت(عج) برجسته ترین عامل ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار

روتیتر: شهردار کرج، نیل به توسعه فرهنگ مهدویت را در سایه توجه و ایجاد علاقه و آشنایی میان اهل بیت(ع) با جوانان و نوجوانان عنوان کرد و اذعان داشت: به طور قطع هیچ راهکار و رویکردی به اندازه ارادت خالصانه و مشفقانه مدعیان عشق به امام زمان(عج) و حرکت در مسیر آموزه های ائمه اطهار(ع) نمی تواند این دلبستگی را در نسل جوان و جامعه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، علی ترکاشوند گفت: با تهنیت روز ولادت آخرین پیشوای شیعیان حضرت صاحب الزمان(عج)، از مسئولان مدیریت شهری کرج خواست همه همت و تلاش خود را برای برگزاری هر چه شایسته تر این عید ولایی و ارزشمند، به کار گیرند.

وی، بخصوص از معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی خواست، آذین بندی و چراغانی شهر را به مناسبت این عید بزرگ در دستور کار قرار داده و موجبات شادی و بهجت شهروندان را در این شب و روز فرخنده فراهم کنند.

شهردار با تاکید بر این امر، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت ضمن تزئین خیابان ها و معابر بخصوص معابر اصلی، برنامه نورافشانی تعدادی از میادین شهر را در برنامه قرار داده ایم.

این مسئول یادآور شد: در شب میلاد حضرت، شبی که ستارگان آسمان به ولادت این بزرگ ستاره در زمین، غبطه خواهند خورد، پنج نقطه از شهر در ساعت ۲۱ نورافشانی خواهند شد که مکانهای انتهای بلوار ارم حد فاصل مناطق ۴ و ۱۲، پارک نبوت، ابتدای ۴۵ متری گلشهر، خیابان برزنت، پارک بهشت در بلوار طالقانی را شامل می شوند.

ترکاشوند، برپایی هر چه باشکوه تر جشن های این شب در عین تقید و پای بندی به اصول و چارچوب های دینی و اسلامی را یکی از تظاهرات انتظار فرج ارزیابی و خاطرنشان کرد: اصل و مفهوم انتظار به قدری زیبا و دلفریب است که منتظران در ایام نبودن یار، متعهد و مقید به خواست ها و انتظارات ایشان، زمینه های ظهورشان را فراهم می کنند.

شهردار با اشاره به اینکه منتظران و مشتاقان برای آمدن یار کوچه ها را چراغانی و آب پاشی می کنند، همکاری همه مردم شهر در برگزاری جشن های این شب را یک کارناوال دینی دانست که مشارکت اجتماعی و معنوی مردم را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشن ها یکی از نمادهای ارادت به این خاندان و انتظار فرج است اما بیش از هر چیز باید بتوانیم با انجام فرایض دینی و پایبندی به معیارهای اخلاقی و ایمانی، معنای انتظار را در جامعه توسعه دهیم.

شهردار کرج، عمل مدعیان دین مداری را بیش از هر چیز موثر در افزایش گرایش و میل نسل جوان و نوجوان به خاستگاه های مذهبی و دینی و همچنین پیوستن به فرهنگ عمیق و انسان ساز انتظار و مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: تنها عمل به آموزه های دین مبین اسلام و ارادات راستین به ائمه اطهار(ع) می تواند شور و شوق واقعی را در جامعه نسبت به این موضوعات ایجاد کند.

ترکاشوند ابراز امیدواری کرد: همه بتوانیم نسبت به رعایت این اصول و حفظ علاقه و ارادت قلبی به آستان امامان و اهل بیت(ع) کوشا و موثر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *