• تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۰۲:۰۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عباسی تصریح کرد:
تاثیر نماد، رنگ و زیبا سازی شهری بر روان شهروندان

Byrotit

مه 28, 2016

روتیتر: دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: توجه به مقوله زیبایی شهری امری است در جهت پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی شهروندان در محیط های شهری که امروز به سبب تغییر شیوه های زندگی و ظهور نیازهای جدید بیش ازگذشته پرداختن به این مساله لازم به نظر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، امیر حسام عباسی اظهار داشت: آنچه سبب هویت یافتن شهرها می شود انسان و مسائل مربوط به آن می باشد، بنابراین زیبایی و تعاریفی که از زیبایی در فضاهای شهری ارائه می شود تحت تاثیر فرهنگ ها و مدل های فرهنگی حاکم در هر شهر قرار می گیرد که بر این اساس مفهوم زیبایی و تعابیری که از آن می شود تغییر پذیر و نسبی خواهند بود.

این مسئول تصرح کرد: یکی از عناصر تاثیر گذار بر کیفیت بصری فضاهای شهری ” رنگ ” ها هستند که کاربرد صحیح آنها در محیط های شهری نقش بسزایی در خوانایی و وضوح شهر دارند و سبب تلطیف روحیه شهروندان در شهرهای شلوغ و پر هیاهوی امروز می شوند و احساس مطلوبی را از شهر در آنها ایجاد می کنند.

وی افزود: منظر شهری در ابتدا ادراکی محسوس از محیط شهر در ناظر پدید می آورد و به دنبال آن در ارتباط با ذهنیت ناظر تکمیل می شود. در شهرهای امروز استفاده از رنگ به معضلی بدون پاسخ تبدیل شده که سازندگان، معماران و طراحان ومردم عادی را به استفاده بی فکر و کورکورانه از رنگ کشانده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: رنگ جنبه ای از هویت شهر است و شهرها بارنگ هویت خود را تعریف می کنند، در فضاهای شهری رنگ ها باید مکمل یکدیگر باشند و باعث اغتشاش بصری نشوند.

وی یاد آور شد: انسان و مسائل مربوط به آن هم راستای فرهنگ و ویژگیهای فرهنگی و اعتقادی است٬ بنابراین زیبایی و تعاریفی که از زیبایی در فضاهای شهری ارائه میشود تحت تأثیر فرهنگها و مدلهای فرهنگی حاکم درهر شهر قرار میگیرد که بر این اساس مفهوم زیبایی و تعابیر و تعاریفی که از آن میشود تغییرپذیر و نسبی خواهند بود .

این عضو پارلمان شهری کرج خاطر نشان شد: مبحث مبلمان شهری و نقش آن در زیباسازی و هویت شهری از هر جنبه ای دارای اهمیت است که باید مورد تحلیل و کنکاش قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *