• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۹:۰۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شیوه رهبری امام خمینی(ره) بذل محبت و توکل و ایمان به خدای متعال بود

روتیتر: شهردار کرج، شیوه رهبری امام خمینی(ره) بر مردم ایران اسلامی را از نوع بذل محبت و توکل و ایمان به خدای متعال عنوان کرد و افزود: این دو اصل از مهمترین رفتارهایی بود که توانست خیل عظیمی از مردم ایران زمین را نسبت به این مرد عارف و دینمدار که استواری برابر ظالمان و دفاع از مظلومان را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود، رئوف و مطیع کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، علی ترکاشوند تصریح کرد: شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با توجه به تاثیرگذاری بسیار بالای ایشان در دنیای اسلام و جهان، به شدت قابل پرداخت و مطالعه است.

وی اظهار داشت: دو خصلت توکل و محبت برگرفته از مقام و روحیات پیامبر بزرگ اسلام بود چنان که خداوند در قرآن کریم تاکید می کند اگر مهربانی در وجود حضرت محمد(ص) نبود، مردم به او نمی گرویدند. این نشان می دهد که یکی از مهمترین خصوصیات و روش های مدیریت و رهبری در جامعه اسلامی، ابراز محبت قلبی و حقیقی نسبت به مردم و ایجاد دلبستگی عمیق در آنان است.

به گفته ترکاشوند، همین دلبستگی توانست سرمنشاء اطاعت پذیری و تبعیت مردم و ارادتمندان ایشان قرار گرفته و با پیوستن دسته های مختلف مردم از فقیر و غنی، زن و مرد، پیر و جوان به این مرد انقلابی و پاک، انقلاب اسلامی ایران رقم بخورد.

وی، با اشاره به اینکه همسانی گفتار و رفتار در کنار ساده زیستی و عدم تسلیم رهبر انقلاب برابر مستکبران و ستمکاران، از جمله شالوده های شخصیتی ایشان بود، تربیت صحیح در جوار خانواده ای دینمدار و ارزشی را عامل شکل گیری و تقویت چنین روحیه ای در وجود امام خمینی(ره) ارزیابی کرد.

ترکاشوند، نقش و اهمیت خانواده و تربیت اسلامی را آنچنان وسیع دانست که می تواند مردی زاده شهرستانی از توابع استان مرکزی را به رهبر شیعیان تبدیل کرده و انقلابی بزرگ را به دست ایشان رقم بزند.

این مسئول، اضافه کرد: ابعاد وجودی حضرت امام(ره) گسترده و بنا به مقتضیات زمان و مکان جلوه گر می شد؛ به طوری که مقابل دوستان و خانواده بسیار رئوف و صمیمی و برابر دشمن مقاوم و قاطع بود. وی از جاذبه و دافعه لازم به هنگام رخدادهای مختلف برخوردار بود و بسیاری از رفتارهای ایشان وجهه تربیتی و انسان سازی داشت.

شهردار به ضرورت شناخت روحیات و ابعاد وجودی حضرت امام خمینی(ره) برای رسیدن به نحوه نگرش و تفکر ایشان در خصوص ولایت فقیه و جامعه اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: امام (ره) بیش از چهل جلد کتاب در زمینه های مختلف اخلاقی، فقهی، عرفانی، فلسفه، حدیث، شعر و تفسیر تالیف کرده اند که مطالعه هر یک از اینها کمک بسیاری به رشد دیدگاه های اخلاقی و اسلامی مان و شناخت بیشتر نسبت به روحیات و اخلاقیات ایشان خواهد کرد.

وی، در پایان با اشاره به رحلت ایشان در سال ۶۸ بیان داشت: هجرت ایشان از زمین به آسمان، پس از تحولات بسیار شگرفی که با دلی استوار و یقینی کامل در جهان ایجاد کرده و باعث شده بود تمامی ملل استکبارگر و استعمارگر انگشت حیرت به دهان بگذارند، غمی بی نظیر و خلائی بزرگ در جامعه اسلامی به وجود آورد که با کمتر دارویی تسکین می یافت.

ترکاشوند اضافه کرد: اما با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین ایشان و قرار گرفتن حضرت امام خامنه ای در جایگاه ولایت فقیه، این درد تا حد زیادی مرهم گذاشته شد و اینک مسلمانان و جامعه اسلامی ایران پایبند و علاقمند به اهداف انقلاب و رویکردهای مقام معظم رهبری، مسیر حق طلبی و مبارزه با دشمن استکبارگر را طی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *