• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شباهت جالب کلاه پهلوی با برخی اتفاقات

Byrotitr

اکتبر 22, 2013

روتیتر:«کم نیستند کسانی که منافع شان همسو با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی حکام عرب منطقه است و در همان حال، علیه همه اینها نیز شعار می‌دهند.»

به گزارش روتیتر، عصر ایران در ادامه نوشت: در قسمت پنجاه و دوم سریال ” کلاه پهلوی”، که به دوران اشغال ایران توسط متفقین می پردازد ، صحنه ای وجود دارد که بسیار درس آموز است: یکی از عوامل سفارت بریتانیا در تهران که زنی زیباروست ، با یکی از سردسته های اراذل و اوباش تهران قرار می گذارد و پول هنگفتی به او می‌دهد و در مقابل می خواهد که اوباش را سازماندهی کندتا در خیابان ها راه بیفتند و علیه انگلیس شعار دهند.

سردسته اوباش که از گرفتن پاکت پول ذوق زده است پاسخ می‌دهد: خانم! من همین الان از شما پول گرفتم؟ بروم و علیه شما شعار بدهم؟ و پاسخ می‌شنود که فقط دستور را انجام دهد و فضولی نکند… . (نقل به مضمون) ماجرای فوق، هر چند روایتی آزاد از وقابع دهه ۲۰ خورشیدی است، اما گویا حکایت این روزهای ایران در ۷۰ سال بعد است.

فارغ از افرادی که با انگیزه‌های سالم ملی و انقلابی در باب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی موضع دارند و هر گونه قرابت ایران و غرب و مشخصاً آمریکا را نکوهش می‌کنند، به جرأت می‌توان گفت که بخش مهمی از مخالفت‌های کنونی با سیاست تنش‌زدایی دولت یازدهم ، پشت پرده‌ای مانند ماجرای پیش گفته در “کلاه پهلوی” دارد که صد البته ، هزار بار پیچیده‌تر از پاکت انگلیسی است.

کم نیستند کسانی که منافع شان همسو با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی حکام عرب منطقه است و در همان حال، علیه همه اینها نیز شعار می‌دهند، اگر دیروز با یک پاکت پول، امروز با رانت‌های میلیاردی و سودهای حاصل از تحریم ملت ایران که بخشی به جیب همان خارجی‌های تحریم‌کننده می‌رود که کالاهایشان را به چند برابر می‌فروشند و سهمی هم نصیب دلالان ظاهرالصلاح داخلی‌شان می‌شود.

از دهه ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۹۲ خورشیدی، خیلی چیزها تغییر یافته است اما طمع خارجی و نفاق داخلی، تنها شکل عوض کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *