• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

چهارمین جلسه شورای راهبردی توسعه ورزش و جوانان استان

Byrotitr

نوامبر 8, 2013

روتیتر:چهارمین جلسه شورای راهبردی توسعه ورزش و جوانان استان البرز در افق ۵ ساله با موضوع ساماندهی امور جوانان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری روتیتر به نقل از  روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ در این نشست علیرضا جوانمردی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، قدرت ا… شمیرانی معاون فرهنگی و امور جوانان، باغستانی عضو و رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر کرج، علی فیروزگاه مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان البرز، رستم کلهر دبیر سند چشم انداز توسعه ورزش استان و جمعی از روسای هیاتهای ورزشی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست رستم کلهر دبیر سند چشم انداز توسعه ورزش و جوانان استان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین افزود: این جلسه جهت توسعه، پیشرفت و ارائه نقطه نظرات کارشناسان در جهت ساماندهی هر چه بهتر امورات جوانان برگزار شده است.
وی افزود: یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشت اقتصاد جوانان و لزوم پرداخت اعتبارات برای ازدواج و مسکن جوانان است.

در ادامه علیرضا جوانمردی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به تصویب قانون ازدواج در سال ۸۴ ، اظهار داشت: اگر قانون تسهیل ازدواج تصویب شود بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان نیز حل خواهد شد.
وی افزود: بدون شک رفع مشکلات جوانان در مسیر تشکیل خانواده و ازدواج یکی از مهم ترین دغدغه جوانان است که در صورت تحقق این امر می توانیم به جامعه ای سرزنده و شاداب همراه با رعایت مسائل اخلاقی و معنویات دست یابیم.
قدرت ا… شمیرانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل نیز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در رابطه با ازدواج آسان، تصریح کرد: معاونت فرهنگی اداره کل و رزش و جوانان با کمک سازمانهای مردم نهاد استان اقدامات موثر و متعددی (از جمله راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج دینی و مذهبی) را در جهت نیل به این هدف انجام داده که کاهش ۷ رتبه ای آمار طلاق در بین جوانان استان البرز از ثمرات آن است.
وی در ادامه بیان کرد: آئین نامه پیشنهادی تسهیلات ازدواج به هیات دولت ارائه شده است که امیدواریم این شیوه نامه نقش موثری در کمک به امر ازدواج آسان در بین جوانان ایفا کند.
باغستانی عضور شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه گفت: دلیل این که امروز جوانان دچار مشکلات زیادی در امر ازدواج شده اند، دوری از فرهنگ ازدواج دینی است که دشمنان نیز در این میان با سواستفاده و اقدام به تهاجم فرهنگی این امر را دشوارتر می کنند.
وی در پایان افزود: برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی و اخلاقی در باب ازدواج برای مربیان، باشگاهداران و ورزشکاران، تبلیغات در این زمینه و تاثیر گرفتن از فرهنگ دینی در کانون ها، دعوت از الگوهای ورزشی، هنری و روحانیون در این امر می تواند راه کار مناسبی برای جا افتاده فرهنگ ازدواج آسان در بین همه اقشار جامعه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *