• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اگر شهردار کرج بودید چه اقداماتی را انجام می دادید؟

Byrotitr

نوامبر 27, 2013

روتیتر:شهروندان کرجی این بار خود را جای شهردار می گذارند تا بیاندیشند که چگونه می توان با ارائه ایده های ارزشمند و با در نظر گرفتن طرح های مثمر ثمر، شهر را بهتر اداره کنند.

بله گزارش روتیتر،مدیریت اجتماعی شهرداری کرج در اقدامی، برگزاری مسابقه ای با عنوان “اگر شهردار کرج بودید چه اقداماتی انجام می دادید” را به منظور جمع آوری نظرات و دیدگاه های مردمی در خصوص مدیریت شهری کلانشهر کرج، در دستور کار قرار داده است.

هر شهروند یک ایده ارزشمند

شهردار کرج در این خصوص گفت: به تعداد شهروندان نظر و ایده های مختلف برای اداره شهر وجود دارد که هر یک از این نظرات می تواند با تجمیع یا بررسی دقیق تر به ایده ای ارزشمند برای اداره شهر بدل شود.

علی ترکاشوند افزود: بر همین اساس ایجاد ساز و کاری برای جذب و جمع آوری این نظرات در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مدیریت اجتماعی شهرداری، با برگزاری مسابقه ای برای شهروندان، دیدگاه های آنان در این خصوص را به رقابت بگذارد.

ترکاشوند با بیان اینکه مشکلات و مسائلی در شهر موجود است که از دید مسئولان پنهان می ماند، اضافه کرد: گاهی مسئولان به دلیل ارتباط مستمر با امور روزمره یا فرصت محدود، امکان اندیشیدن و توجه به برخی موارد را ندارند.

تماس مستمر مردم با مبتلات و مشکلات شهری

این مسئول یادآور شد: در چنین مواقعی مردم به دلیل ارتباط مستمر با مبتلات و نیازهای شهر  به خوبی می توانند این نکات را درک کرده و آنها را به مسئولان انتقال دهند.

توقع اقوام از شهر متفاوت است

با توجه به اینکه ایران کوچک مشتمل بر قومیت های مختلف و نیازهای متعددی است که در هر بخش و هر نقطه نیازها و توقعات گوناگونی متناسب با این قومیت ها در عرصه مدیریت شهری وجود دارد، به نظر می رسد این امور را جز ساکنان و شهروندان مناطق مذکور نمی توانند درک کنند.

بر همین اساس تنها همین افراد هستند که می توانند همچون پلی، ربط دهنده و انعکاس دهنده حقایق و دیدگاه های موجود شهر به مسئولان خود باشند.

در چنین شرایطی تسهیل و تدبیر روندی که بتوان این دیدگاه ها را به گوش مسئولان رساند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

“اگر شهردار کرج بودید چه اقداماتی را انجام می دادید؟”

مدیراجتماعی شهردار کرج، نشانی www.mkaraj.ir و لینک قرار گرفته در پایگاه خبری مدیریت شهری کرج را برای ثبت این نظرات معرفی کرد و اظهار داشت: شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت، ایده ها و نظرات خود را در خصوص اینکه “اگر شهردار کرج بودید چه اقداماتی را انجام می دادید؟” به دبیرخانه ارسال نمایند.

محسن برجی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، از اهدای ۱۰ هدیه ارزشمند به بهترین ایده ها و نظرات خبر داد و افزود: تقدیم سکه تمام، نیم و ربع سکه، به سه نفر نخستی که زیباترین نگاه و دیدگاه را نسبت به مشکلات و دغدغه های شهری داشته باشند، در قالب این مسابقه پیش بینی شده است.

برجی همچنین به اهدای هدیه ارزشمند و معنوی کمک هزینه سفر به زیارت امام الرئوف امام رضا(ع) به عنوان بخش دیگری از این هدایا اشاره کرد و یادآور شد: به چهار نفر از شرکت کنندگان در مسابقه فوق به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس ارائه خواهد شد.

با این رویکرد ما نیز می توانیم به عنوان یک شهروند مشکلات و دغدغه ها را رصد کرده و با دخیل شدن در اداره شهر، رنگ و بوی تازه ای به فضایی که در آن نفس کشیده و به تردد روزانه می پردازیم، دهیم.

6 thoughts on “اگر شهردار کرج بودید چه اقداماتی را انجام می دادید؟”
  1. ۱- در داخل شهر کرج طرح زوج و فرد را اجرا می نمایم.
    ۲-از فضاهای خالی شهر حتی فضای کوچک فضای سبز می سازم.
    ۳-ورودیهای شهر به داخل کرج را تماماً درختکاری می نمایم.
    ۴- جلوی ساخت و سازهای زیاددر مکانهای شلوغ مثل محله های حصارک و زورآباد را می گیرم.

  2. ۱- دربعضی نقاط شهر سطلهایی برای تفکیک زباله های خشک قرار می دادم.
    ۲- نسبت به ساخت پل هوایی دو طبقه قبل ازپل کلاک تا بعد از پل حصارک (با روش پل صدر تهران ) و بصورت همزمان از دو طرف اقدام می نمودم.
    ۳-نسبت به ساخت پارکها و فضای سبز بیشتر در محله های کرج اقدام می نمودم.
    ۴- در ساخت و سازها به نمای شهر در قالب سنتی و اسلامی دقت می نمودم.
    ۵-از ساخت ساختمانها و برجهای بیش از ۵ طبقه جلوگیری می کردم.
    ۶- تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی را در امور فرهنگی و اجتماعی (پیاده روی عمومی،تظاهرات و مراسمات مذهبی عمومی و…)بیشتر می نمایم و از ظرفیت صدا و سیمای کرج نیز بیشتر استفاده می نمایم.
    ۷- موانع ترافیکی شهر را برطرف می نمایم.
    ۸- نسبت به راه اندازی هرچه سریعتر مترو داخل شهر کرج اقدام می نمایم.
    ۹- با ساخت انیمیشن ها و سایر فیلمها و پخش مستمر آن درصدا وسیمای کرج،نسبت به ارتقا، آگاهیها و وظایف شهروندان اقدام می نمایم.

  3. سلام من اگر شهردار بودم سه کار مهم انجام میدادم۱-در فاصله ی بین طالقانی و آزادگان دستشویی صحرایی برای استفاده ی همشهریان میگذاشتم ۲-در اختیارهمه ی منازل مسکونی سطل زباله ی بازیافت میگذاشتم و هرهفته دستور جمع آوری میدادم۳-جلوی هر پارک عمومی یک کتابخانه ی عمومی سیارایجاد میکردم

  4. http://سلام من اگرشهرداربودم سه کارمهم انجام میدادم۱-درفاصله یبین طالقانی وآزادگان دستشوییصحرایی برای استفاده ی همشهریان میگذاشتم۲-بین همه ی منازل مسکون ی سطل زباله ی بازیافت میگذاشتم وهرهفته دستورجمع آوری میدادم۳-جلوی هرپارک عمومی یک کتابخانه ی سیار ایجاد می کردم.

  5. آقای شهردار خیلی حرف دارم لطفا گوش بدهید :
    اگربنده شهردار کرج بود م :
    ۱- ابتدا دو پل برقی در میدان کرج می زدم نه بر بلوار خلوت جمهوری که البته تا کنون بلا استفاده مانده است
    ۲- بلوارهای ورودی شهر از سمت میدان حافظ وهمچنین بلوار طالقانی را که بلواراصلی مرکز شهر است را به اندازه بلوار وسط اصفهان پهن می کردم به اندازه ی وسط خیابانی که از میدان سپاه به ۴ راه طالقانی می خورد برایش رهگذر ایجاد می کردم و اگر پهن شدن امکان پذیر نبود یک خیابان هوایی مانند اتوبان صدر تهران از چهار را ه طالقانی به آزادگان می زدم.
    ۳-بچه های درس خوان کرج لیاقت این را دارند که کتابخانه ای شبانه روزی نه به بزرگی کتابخانه ملی تهران ولی به اندازه نصف آنرا داشته باشند نه به اندازه کتابخانه امیر کبیر که فکر می کنم ظرفیت ۶۰ نفر بیشتر را نداشته باشد
    ۴- ازطریق قایل شدن تسهیلات یا امتیازاتی از سرمایه گذاران تهرانی درخواست می کردم تا درزمینه های مختلف در کرج نیز سرمایه گذاری کنند تا کرجی ها برا ی خرید از کفش و لباس گرفته تا مبل و کتاب و … به تهرا ن مراجعه نکنند کرج هم باید همچون تهران هر منطقه اش بورس کالایی خاص شود مثلا خیابان بهار که دراین چند سال اخیر تقریبا بورس کوچکی از مبایل فروشی و لباس عروسی فروشی شده است .باید هرصنفی به طور منسجم افراد آن صنف را در یک مکان فیزیکی تجمیع کند تا آنجا به اسم آن صنف از شهرهای اطراف هشتگرد نظر آباد و …مشتری جذب کند .

  6. ۱-اقدام اساسی برای کوچه های تنگ مناطق مختلف کرج مانند حصارک راهکار عقب نشینی خانه ها
    ۲-جلوگیری از کسایی که اقدام به عقب نشینی نمی کنن و به مامورینی که بازدید میکنند پیشنهاد رشوه می دهند با هر دو طرف برخورد شود
    ۳-کسانی ک به طور مثال جواز ۴ طبق دارند ولی ۶ طبقه می سازند برخورد شود
    ۴-کتابخانه های این استان را افزایش بدهند
    ۵-برنامه های مختلف اموزشی مانند چگونگی شاد زیستن هدف داشتن در زندگی فرهنگ سازی در زمینه های مختلف در مدارس و استان
    ۶-امکانات رفاهی برای شهروندان معلول اعم از وسیله نقلیه و رفاهی راه برای ارگان ها
    ۷-اقدام اساسی برای اسفالت شهر
    ۸-احداث سطل های مکانیزه برای برای محل های پر رفت و امد و سطل های ساده برای کوچه ها
    ۹-کنترل ترافیک در کرج
    ۱۰-دعوت دکتر انوشه به دانشگاه ها
    ۱۱-اخراج معلمان نالایق که از زیر بار تدریس درست شانه خالی می کنند و اموزش کامل ب دانش اموزان نمی شود
    ۱۲-رسیدگی به اموزش های رانندگی و افزایش حقوق انها زیرا بیشتر تصادفات از عدم مهارت ناشی میشود اگر حقوق شون کم باشد و به خواسته هاشون توجه نشه انها هم کمتر کار میکنند چون حقوقشون توان رسیدگی به امور مادیشون رو نمی دهد سخت گیری بیشتر برای گواهی نامه رانندگی دادن به نو اموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *