• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۰۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مجتبی اسکندری پیشنهاد کرد: نامگذاری پنجشنبه آخر سال به عنوان «روز ملی آرامستانها»

Byrotitr

دسامبر 19, 2013

روتیتر:مدیر عامل سازمان بهشت سکینه (س) کرج پیشنهاد کرد؛ در راستای ارج نهادن به منزلت اجتماعی شاغلان آرامستان های کشور و در اقدامی بی سابقه، پنچ شنبه آخر سال به عنوان «روز ملی آرامستانها» نامگذاری شود.

به گزارش روتیتر،مجتبی اسکندری در چهارمین کارگروه تخصصی مدیران عامل سازمان آرامستان های کلانشهرها در محل سالن اجتماعات باشگاه میلاد شهرداری کرج ضمن طرح پیشنهاد فوق که مورد استقبال نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، دبیر کارگروه کلانشهرهای کشور، مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور و مدیران و معاون سازمان آرامستان های کلانشهرها قرار گرفت، ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به مهمانان، حضور پر رنگ کارشناسان و مسئولان را نشان از اراده شان برای رخت بستن مشکلات از سازمان آرامستانها دانست و گفت: حل مشکلات کلانشهرها در بخش های حمل و نقل و ترافیک، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی، محیط زیست، زیر ساخت های شهری و… نیازمند نگاه جامع و کلان محور قوای سه گانه است و ضرورت دارد نمایندگانی از دولت، مجلس و قوه قضائیه در کارگروه های تخصصی کلانشهرها شرکت داشته باشند تا از تمامی ظرفیت ها برای از میان برداشتن موانع پیش روی کانون های جمعیتی کشور کمک گرفته شود.

این مقام مسئول، تجارب حاصل از نشست های قبلی کارگروه تخصصی را نقشه راهی برای ترسیم افق های جدید خواند و ادامه داد: بسیاری از مواردی که همکاران در سازمان آرامستان های کلانشهرها به عنوان مشکل از آن یاد می کنند، در سازمان بهشت سکینه (س) شهرداری کرج یک موضوع حل شده است و تلاش می کنیم بر اساس کرامت انسانی مراجعه کنندگان و احترام به حقوق شهروندی و انسانی آنها، خدمتی در حد بضاعت مجموعه ارایه کنیم و از طرف دیگر، به دنبال حل مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان باشیم.

اسکندری گفت: لحاظ کارکنان بخش غسالخانه آرامستانهای کرج در رده مشاغل سخت و زیان آور مراحل نهایی را طی می کند و ما تقاضا داریم پرسنل تمامی بخش های سازمان از مزایای مشاغل زیان آور بهره مند شوند تا اقدام عملی برای ارتقای منزلت شغلی شان صورت پذیرد و به نوعی کمی و کاستی های گذشته را جبران نماییم.

وی، بر آمادگی سازمان بهشت سکینه (س) کرج برای انتقال تجربیات موفق این سازمان به سازمان آرامستانهای کلانشهرهای کشور اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این حقیقت که کارکنان آرامستانها متحمل آسیب های روحی و روانی می شوند، قابل کتمان نیست و باید برای ارتقای منزلت شغلی و اجتماعی شان تلاش بیشتری کرد. در همین زمینه سازمان آرامستان های شهرداری کرج با همکاری اساتید دانشگاهی و تیم مجرب علمی نسبت به احصاء مشکلات روحی و روانی کارکنان و علل ایجاد آنها اقدام کرده است که بنا داریم با برگزاری کارگروه های آموزشی و دوره های تکمیلی آنان را به زندگی عادی در جامعه بر گردانیم و بقبولانیم که آنان باید به رسالت سنگینی که بر عهده دارند، افتخار کنند.

اسکندری، با تاکید مجدد بر ضرورت قرار گرفتن مشاغل سازمان آرامستانها در رده مشاغل سخت و زیان آور گفت: کارکنان بخش های مختلف آرامستانها بویژه در کلانشهرها همواره در معرض استرس و تنش های روانی قرار دارند و فشار و سختی های کار چون عقابی بالای سرشان در حال پرواز است و از آنجا که آثار اشتغال در آرامستانها تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در آنان ایجاد می کند، در نتیجه به بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن مبتلا شده اند.

مدیر عامل سازمان بهشت سکینه (س) همچنین ایجاد معاونت برنامه ریزی، بودجه و توسعه در سازمان آرامستانهای کلانشهرها را خواستار شد و بیان داشت: کلیه سازمان ها برای توسعه نیازمند چشم انداز و اسناد فرا دستی هستند و چنانچه نظارتی بر بودجه نویسی و هزینه کردها صورت نگیرد، شاهد انحراف از مسیر خواهیم بود که امیدواریم با تصویب ایجاد معاونت برنامه ریزی، بودجه و توسعه، خلاء برنامه ریزی سازمانی مرتفع شود و کلیه هزینه کردها بر مبنای ردیف های بودجه ای انجام شود.

اسکندری، در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: به منظور تکریم و تجلیل از خادمان مردم در آرامستانهای کشور و فرهنگسازی نهادینه شدن مشاغل مرتبط با دفن و کفن اموات پیشنهاد می شود شورای فرهنگ عمومی کشور پنج شنبه آخر سال را به عنوان « روز ملی آرامستانها » نامگذاری نماید. در این روز شاهد اجرای همایش و سمینارهایی مرتبط با مشاغل آرامستانها خواهیم بود که تجلیل از خادمان برتر آرامستانها نیز چاشنی اش می شود.

پیشنهاد نامگذاری پنجشنبه آخر سال به عنوان «روز ملی آرامستانها»

مدیر عامل سازمان بهشت سکینه (س) کرج پیشنهاد کرد؛ در راستای ارج نهادن به منزلت اجتماعی شاغلان آرامستان های کشور و در اقدامی بی سابقه، پنچ شنبه آخر سال به عنوان «روز ملی آرامستانها» نامگذاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *